Elég lesz a "Made in Germany" felirat?
- A lendület viszi a Volkswagent és a többi német autómárkát, kérdés, hogy meddig. Németországra rossz idők járnak, befolyása gyengülni látszik a többi európai uniós országra és ráadásul autóipara is vérátömlesztésre szorul.
- Az ING szakértője szerint a német gyártás még mindig garancia lehet a minőségre, ám ennél többre lehet szükség.

Forrás: Jens Schlueter / Getty Images
A német kormány nem tudta elérni, hogy kellően sok európai ország elutasítsa az Európai Bizottság javaslatát a kínai elektromos autók európai importjára kivetett büntetővám ügyében. Ez azt mutatja, hogy a németeknek óriási gazdasági súlyuk ellenére ma már nincs olyan erős befolyásuk szomszédaikra, mint korábban – írta a CNBC.
Komolyan felvetődik a kérdés, hogy a nagy múltú német autóipar túléli-e az elektromos átállást. A „Made in Germany” logó egy autón még ma is a minőség garanciája, ám olyan belső égésű motorral hajtott járműveken látható, amelyek felett tempósan eljár az idő.
Pro és kontra
A szakértők egy része óvatosan beszél a jövőről.
„Úgy gondolom, hogy a német minőségi garancia általánosságban egyelőre továbbra is működik, ám ez nem elég a világ autóiparának szélsebes átalakulása idején” – írta e-mailben a CNBC-nek Rico Luman, a holland ING bank közlekedéssel és logisztikával foglalkozó vezető elemzője. A kérdés mindig az, hogy mi a viszonya egy termék minőségének és árának egymáshoz. Az előbbit a múlt teljesítménye alapján ítélhetjük meg egy-egy gyártó esetén, ám jelenleg az autók modellpalettájának teljes cseréje előtt állunk. A fogyasztók új megközelítéseket várnak. A kérdés szerinte az, hogy a német autómárkák képesek-e hozzáigazítani ehhez termékkínálatukat, megváltoztatni szervezetüket.
Ez a feltétele, hogy megőrizzék sok évtizede őrzött státuszukat az ágazatban.Az átalakulás legfontosabb eleme Luman szerint, hogy a gyártóknak meglévő beszállítóikkal, ha kell azokat részben lecserélve és újakat találva ki kell alakítaniuk az elektromos korszak új háttériparát. Ezen belül nyilvánvalóan az akkumulátorok szállítóira hárul kulcsfontosságú szerep. Ezen a téren a berlini kormánynak is lenne teendője, ám nem sokat látunk tőle. A szakértőnek ezt a megjegyzését nem kommentálta a CNBC-nek a német kormány sajtóirodája.
Van optimistább szakértő Lumannál. Sigrid de Vries, az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) igazgatója nem hiszi, hogy a német autóipar ne tudna alkalmazkodni az elektromos átálláshoz. Pozíciójánál fogva inkább a „Made in Europe” logóban látja a jövőt. A kontinens autógyártásának óriási múltja, tapasztalata önmagában biztosíték lehet arra, hogy felgyorsul az alkalmazkodás. Szerinte a német márkáknak legfőbb teendője, hogy belehúzzanak a megújulásba.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
A motorra állított pezsgőspoharak a múlté, a tetőn álló kung fu mester most a divat
Az autó vagy a Wing Tsun mester ügyesebb?
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
