- Imolában mutatták be mozgásban is a Ferrari új csúcsmodelljét, az F80-ast.
- Sokan bírálják a Ferrarit, amiért az újdonság nem V12-est kapott.
- Ráadásul úgy tűnik, hogy a kétturbós V6-ossal szerelt F80 hangja nem elég meggyőző.
A Ferrari a közelmúltban bemutatta a legújabb csúcsmodelljét, a LaFerrari utódját, vagyis az 1200 lóerős F80-ast. Az internet népe a bemutató óta azon sopánkodik, hogy a gyártó lecserélte a mesés hangú V12-est egy kétturbós V6-osra. Utóbbi miatt a Ferrari némi magyarázkodásra is kényszerült.
Az olasz gyártó szerint azért választották a V6-ost, mert az autó menetteljesítménye így lehet a legjobb, és szerintük egy csúcsmodellnél ez a legfontosabb szempont. Most azonban beigazolódni látszik, hogy a V6 egy dologban biztosan alulmarad a korábbi, szívó V12-esekkel szemben. Ez pedig a hang.
A Ferrari Imolában mutatta meg az újdonságot mozgásban is, és a felvételek alapján úgy tűnik, hogy a hangja nem az igazi. A V6-os hibrid bár a magas fordulatszám miatt papíron ígéretesnek tűnt, a valóságban alig hallatta a hangját.
Valami olyasmi történt az F80-assal, ami korábban az F1-es versenyautókkal, amikor kisebb köbcentis, turbós V6-osra váltottak: azok is jóval halkabban és kevésbé szépen szólnak, mint az elődeik. Reméljük, hogy ezúttal csak rossz felvételekről, esetleg nem végleges kipufogórendszerről van szó, hiszen nagy kár lenne, ha egy aktuális Ferrari csúcsmodell végleges változatának csalódás lenne a hangja.
Forrás: NM2255 - Youtube