- Az Audi A2 idén 25 éves.
- A furcsa külsejű kisautóra a műszaki megoldásai miatt joggal lehet büszke az Audi.
- A jeles évfordulóra a gyártó elektromossá alakított és kívül belül modernizált egy régi A2-est.
Az Audi A2 megosztó darab, az egészen biztos: az 1999-ben megjelent, az addigi Audikhoz képest nyomi kisautót sokan kétkedve fogadták. A gyámoltalan külső azonban egy szimpatikusan túlmérnökölt, rendkívül fejlett autót takart, aminél Audi szokatlanul finom technológiákat alkalmazott.
Az A2 valójában egy erődemonstráció volt: az Audi ezzel modellel kívánta bemutatni, hogy miként képzelik a szuperhatékony kisautót. Ehhez kulcsfontosságú lépés volt a súlycsökkentés, ezért az A2 alapját – az első A8-hoz hasonlóan – az Audi Space Frame, vagyis az alumínium térváz adja. A legkönnyebb A2 tömege mindössze 825 kiló volt, ami egy modern autóhoz képest hihetetlenül alacsony szám.
A kaszni formája se véletlenül furcsa, a szélcsatorna alakította: az A2 fazonja a rendkívül alacsony, változattól függően 0,29 és 0,25 közötti légellenállási tényező miatt lett ilyen. A motorpalettát apró benzinesek és dízelek alkották: az 1,2 literes TDI-vel az A2 3L kevesebbet fogyasztott, mint egy Lupo 3L, miközben tágasabb volt, mint egy Audi A3.
A vegyes fogadtatás – és néhány bosszantó probléma – ellenére az Audi joggal lehet büszke az A2-re. A típus idén 25 éves, a gyártó pedig egy különleges darabbal ünnepel: tisztán elektromossá alakítottak egy régi A2-est.
A kaszni nagyrészt maradt az eredeti, de a kiegészítőket modernizálták, ahol csak lehetett. A fényszórók a mai Audik pixeles egységeit idézik, az embléma világít, a lökhárítók letisztultabbak, a tükröket kamerákra cserélték és a felnik is óriásiak. Az átalakított A2 most úgy néz ki, mint azok az Audik, amiket az Én, a robotban is láthattunk.
Mivel egy egyedi, ünneplős modellről van szó, az A2 e-tron műszaki megoldásairól nem árultak el részleteket. Érdekesség, hogy az egyedi A2-es egy csapat lelkes gyakornok projektje, ők alakították át.
Forrás: Audi