Megérkezett a benzines Minik csúcsa, a kizárólag automatával kapható John Cooper Works

2024.10.23. 14:46

  • Itt a legmérgesebb benzines Mini, a John Cooper Works.
  • Maradt a Cooper S kétliteres, turbós benzinese, de találtak benne még néhány lóerőt és Nm-t.
  • Manuál váltó nincs, minden változat hétsebességes automatával érkezik.
  • A külső agresszívebb, a futómű sportosabb, illetve fejlesztettek az aerodinamikai jellemzőkön is.
  • Háromajtós és kabrió kivitel is készül.

A Mini gondol az elektromos autóktól ódzkodó, kemény veretésre vágyó ügyfeleire: a legújabb, benzines Mini Cooperből már eddig is létezett S, most pedig bemutatták a csúcsot, vagyis a John Cooper Works változatot.

Az új JCW a már eddig is kapható, UKL platformra épülő Cooper S tovább hergelt változata. A motortérben marad a BMW-től származó, kétliteres, négyhengeres, benzines turbómotor, amibe ezúttal került még némi plusz csípős. 

Most akkor ez milyen JCW?

A Mini modellpalettája sokaknak kissé kaotikus lehet. A Mini Cooper elektromos változatai a BMW és a kínai Great Wall által fejlesztett, új platformra épülnek, míg a benzines verziók alapja továbbra is a BMW UKL platformja. További fejvakarásra adhat okot, hogy a benzines Cooperből eddig csak felszereltségi szintként létezett a John Cooper Works kivitel (tehát a változás főleg az optikát érintette), az elektromos Cooperből viszont már egy ideje kínálnak rendes JCW-t.

A John Cooper Works kivitel 231 lóerőt és 380 Nm-t tud – a Cooper S 204 lóerős, a csúcsnyomatéka pedig 300 Nm –, ami 6,1 másodperces nulla-százhoz és 250 km/h-s végsebességhez elég.

Ha további sportos Minikre és érdekes BMW-kre is kíváncsi vagy, ezt az anyagot ajánljuk a Párizsi Autószalonról:

Szomorú hír azonban, hogy manuál váltós JCW egyáltalán nem készül: minden verzió kizárólag hétsebességes automatával érhető el. A JCW változatba jutott még más is a néhány plusz lóerőn és az öt tizeddel jobb gyorsuláson felül: az újdonság futóművét még a Cooper S-hez képest is sportosabbra hangolták.

Kívülről is azonnal látszik, hogy ez a legsportosab verzió: agresszívebbek a lökhárítók, nagyobbak a légbeömlők, egyediek a felnik, nagyobb a hátsó szárny és más a hátsó diffúzor. Utóbbiak miatt a gyáriak szerint a JCW a Cooper S-nél jobb aerodinamikai jellemzőkkel rendelkezik. A beltér nem tér el radikálisan az alapjául szolgáló modellétől, főleg a piros és fekete kiegészítők jelentik a különbséget.

Az újdonság háromajtós és kabrió kivitelben is elérhető. A két autó teljesítménye megegyezik, a kabrió gyorsulása és a végsebessége azonban szerényebb: 6,1 másodperc helyett 6,4 másodperc alatt tudja le a nulla-százat, a vége pedig 250 helyett 245 km/h. A John Cooper Works modellek hivatalos magyarországi árai a cikk írásának pillanatában még nem ismertek.

Forrás: Mini