- Lepipálta a nála sokkal több autót gyártó európai versenytársait a Renault.
- A Dacia Duster a siker egyik főszereplője, de a Symbiozra sem lehet panasz.
Váratlanul nőtt a Renault árbevétele a harmadik negyedévben, ami megtámasztotta az autógyártó részvényárfolyamát. Európa autógyártója nem az eladott autók számával, hanem a relatíve drágább modellek, a Symbioz és a Duster hibridverzióinak köszönhette a sikert.
A Renault kivételként az európai autógyártók közül nem csökkentette 2024-es pénzügyi várakozásait. A cég részvényeinek árfolyama 7,6 százalékkal nőtt a gyorsjelentés megjelenése után.
Az európai újautó-eladások az év első kilenc hónapjában 0,6 százalékkal nőttek az uniós országokban, lényegében stagnáltak. A Renault csoportszinten 0,2 százalékos mínuszt könyvelhetett el, ami szintén gyakorlatilag stagnálásnak felel meg. A vállalatcsoport márkái közül a Renault esetében 1,9 százalékos volt a csökkenés, a Daciánál viszont 1,8 százalékos plusz jött össze. Ide sorolható még az Alpine is, amely 18 százalékos növekedést ért el, ám ez mindössze 207 darabot jelentett január és szeptember között, ami marginális a Renault 52 ezres és a Dacia közel 36 ezres darabszámához képest.
A cég mellett szól, hogy tíz új modellt mutattak be 2024-ben. A vállalat megrendelésállományát tartalmazó könyvek két hónapra előre beteltek. A Renault-nak nincsenek beszállítói problémái és nem görget maga előtt óriási felhalmozódott raktárkészleteket, mint több versenytársa – mondta újságíróknak Thierry Pieton pénzügyi igazgató.
Emellett azt is elárulta, hogy a Renault márka villanyautó-eladásai az ősz elején javultak a korábbiakhoz képest, ami az elektromos Renault 5 piacra dobásának volt köszönhető.