A Celica GT-Four előtt tiszteleg a legklasszabb Toyota GR86

2024.11.06. 12:44

  • Nagyon klassz, a márka versenysportos múltja előtt tisztelgő GR86-ot építettek a Toyotánál.
  • Az egyedi GR86-tal a Celica GT-Four raliautó az időközben ikonikussá vált dekorációját hordja.
  • A technikát is a látványhoz alakították: a GR86-ba a GR Corolla egyhatos turbómotorját és hajtását építették.
  • A pazar GR86 Rally Legacy Concept a SEMA Show-n tudod megtekinteni, ha épp Las Vegasban jársz.

A Toyota a versenysport semelyik ágában nem ért el olyan gigászi sikereket, mint a raliban. Sőt, a sportág azért is különösen fontos a márka számára, mivel a Toyota a ralival lépett be az autóversenyzés világába, még 1972-ben. Nem alaptalanul büszkék hát a sikereikre és a történelmükre.

A Toyota most épített is egy elképesztően menő, ünneplős különlegességet a 2024-es SEMA Show-ra: ez a GR86 Rally Legacy Concept. Ez tulajdonképpen egy retró raliautóvá alakított GR86, ami az egyik nagy előd, a Celica GT-Four időközben ikonikussá vált versenyruháját hordja.

A GR86 kasznielemeit meghagyták, de felkerült néhány finom apróság. Előre hatalmas lámpasort szereltek, felkerült egy szett látványos, piros sárfogó, hátra pedig felcsavaroztak egy olyan szárnyat, ami nagyon hasonlít az eredeti Celicáéra. A kerékjáratokat masszív, hatágú, fehér Speedline versenyfelnik töltik ki, amik szintén a nagy elődöt idézik.

A gyári beltér szinte minden elemét elhelyezték a kukában, majd ezután raliautókhoz illő alkatrészekkel töltötték fel a belsőt. Bekerült egy profi bukókeret, két passzentos kagylóülés a hozzájuk tartozó, hatpontos övekkel, illetve a kormányt és a műszeregyeséget versenyautóba való darabokra cserélték.

Egy ilyen különleges autó nem szólhat kizárólag a látványról, ezért a speciális GR86-hoz levettek a polcról néhány olyan cuccot, amiket normál esetben a GR Yarisokba és GR Corollákba szoktak beszerelni. A GR86 orrába beugrott a jól ismert, egyhatos, háromhengeres, G16-GTS kódú, turbós benzines, ami 300 lóerőt és 370 Nm-t tud.

A komplett hajtást is átemelték az összkerekes GR-ekből, hiszen, ha már raliautót építenek, úgy illik, ha minden kereke hajt. Utóbbi nem volt olyan egyszerű, a hajtás beépítéséhez több helyen fémeket kellett farigcsinálni, sőt, még egy egyedi első bölcsőre is szükség volt. Speciális lengéscsillapítókat és egyedi lengőkarokat is beépítettek.

A végeredmény annyira klassz, hogy azt nehéz szavakba önteni: a Toyotánál hibátlan munkát végeztek, lézerpontosan eltalálták a GR86 Rally Legacy Concept minden egyes milliméterét. Az átalakított GR86 hatékonyan ébreszt birtoklási vágyat, de sajnos ahogy a neve is sugallja, teljesen egyedi darab, haladó nem juthat hozzá. Marad tehát a reménytelen sóvárgás.

A kívánatos GR86-ot a szokás szerint Las Vegasban megrendezett SEMA Show-n, a Toyota standjánál érdemes kereseni november 5-e és 8-a között.

Forrás: Toyota