A Michelin is gyárbezárásokra kényszerül
- Hazai pályán, Franciaországban zárja be két üzemét a Michelin részben arra hivatkozva, hogy csökkent a kereslet a jobb minőségű, ezért drágábban előállítható gumiabroncsok iránt.
- Az ázsiai riválisok jelentik a legnagyobb gondot.
A francia Michelin gumiabroncsgyártó bezárja két franciaországi üzemét, ami 1250 ember elbocsátásával jár – írta a Reuters. Ezzel újabb negatív üzenet érkezik az európai autóiparból azt követően, hogy a Volkswagen leépítéseket jelentett be Németországban, a Schäffler autóalkatrész-gyártó 4700 fős elbocsátást tervez, a Stellantis pedig erőteljes profit warninggal borzolta befektetői idegeit.
A 135 éves francia gumigyártó vállalat - amelynek Nyíregyházán is van üzeme - azzal indokolta döntését, hogy gyártási költségei miatt nehezen állja a versenyt az olcsón termelő ázsiai versenytársakkal. A szakszervezetek tiltakoznak.
A radikálisabb CGT sztrájkra szólította fel tagjait, a mérsékeltebb CFDT azt várja a menedzsmenttől és a kormánytól, hogy felülvizsgálják a gyárak bezárását és más megoldást keresnek.
Florent Menegaux, a Michelin elnöke azt mondta a Le Monde napilapnak, hogy végiggondoltak minden lehetséges alternatívát, és nem találtak más megoldást.
A termelést november 11-étől állítják le, időt adva a helyi menedzsmentnek és a szakszervezeteknek az egyeztetésre a továbbiakról. Ehhez elkülönítettek 330 millió eurót (135 milliárd forint) rendkívüli kiadásokra. Marc Ferracci ipari miniszter úgy véli, hogy európai „vészhelyzeti tervet” kell kidolgozni a kontinens autóiparának megmentése érdekében. Ennek szellemében az EU szintjén akarnak javaslatokat tenni.
A Michelin közleménye arra is kitér, hogy szerintük az elmúlt évtizedben nőtt az olcsó, alapszintű autók, a könnyű kisteherautók és a nehéz teherautók iránti kereslet, miközben a prémiumkategória, ami a francia cég szakterülete, visszaszorult. Ez vezetett oda, hogy a Michelin egyes üzemeiben kapacitásfelesleg alakult ki.
A címlapkép illusztráció.