Lényegében kezdheti elölről a Volkswagen
- A Volkswagen, amely évtizedekig a német ipar büszkesége volt, most komoly kihívásokkal néz szembe.
- A világ legnagyobb autópiacán, Kínában a VW veszít a lendületéből, a kínai vevők a hazai elektromos autókat preferálják.
- A cég rengeteget költött az elektromos átállásra, de a szoftverfejlesztés terén komoly hiányosságai vannak.
- A szakértők szerint a Volkswagennek alaposan meg kell újulnia, hogy megőrizze relevanciáját.
![GettyImages-1228669784](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/5910/59100/591002/59100213_dd51501428cd6a12fb2305ee5ffa3b6f_wm.jpg)
Mi lesz a sorsa a német gazdaság koronaékszerének, a Volkswagennek? Nehéz németebbnek lenni a Volkswagennél – kezdte a Deutsche Welle (DW) angol verziója a német autógyártó sötét évét elemző cikkét.
„Mi vagyunk a Volkswagen, nem ti”, lényegében eltűnik a „volks” – kemény üzenetek jöttek
Válságos helyzetben van a Volkswagen, amely gyárbezárásokat tervez. A munkásokat azonban nem lesz könnyű lerázni.
Amikor még jól ment
Az 1937-ben alapított vállalat Bogár népautója és annak alapjaira épülő kisbusza az egész világot meghódította. A Volkswagen hozzájárult a második világháború utáni német gazdasági csodához. Az ország autó- és autóalkatrész-gyártása 2023-ban 780 ezer embernek adott munkát – derül ki az ágazat szakmai szervezetének adataiból. Ebből az alkatrészeket és részegységeket gyártó alágazat 465 ezer embert foglalkoztatott.
Az iparág a Statista adatgyűjtő platform számai szerint az elmúlt évben összesen 564 milliárd euró bevételt termelt, szemben a 2022-es 506 milliárdos adattal. Az ország számos helyi közössége függ az autóipartól és azon belül a Volkswagentől. A cégnek jelenleg a világ minden táján összesen 114 gyártóbázisa van, amelyekben 684 ezer ember dolgozik. A világ legnagyobb autógyártója volt 2016 és 2019 között és továbbra is Európa legnagyobbja. A vállalatcsoporthoz számos márka tartozik a VW-n kívül, köztük az Audi, a Bentley, a Porsche és a Skoda.
![DB2018AU00913 large cr](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/5910/59100/591000/59100027_fd19b34fb0ffdad5780b5109b7e473a9_wm.jpg)
Az elmúlt évben a VW összesen 9,2 millió járművet értékesített, ami 322 milliárd euró árbevételt hozott, ami másfélszerese a teljes éves magyar GDP-nek. Ez rekord volt a cég életében. Idén viszont már teljesen más a kép.
A VW elveszti kedvező kínai pozícióját
2024-ben egymást követték a rossz hírek. A megrázkódtatások a Continental februári 7150 fős leépítésének bejelentésével kezdődtek, amit júliusban a ZF Friedrichshafennel kapcsolatos döntés követett. Eszerint 2028-ig 14 ezerrel csökkentik a vállalat létszámát.
Ezután jött a Volkswagentől a hír, hogy tíz németországi üzeme közül legkevesebb háromra tehet lakatot, majd egy további autóipari beszállító, a Schaeffler jelentett be Európában 4700 fős, Németországban 2800 fős leépítést. Persze nem segített az elmúlt időszakban az sem, hogy a dízelbotrányhoz köthető kártérítésekre 31 milliárd eurót kellett kicsengetnie a cégnek.
A VW éveken át piacvezető volt a kínai újautó-piacon, a világ legnagyobb autópiacán, és továbbra is a legtöbb belső égésű motorral hajtott autót adja el ott. Teljes értékesítése azonban 10 százalékkal maradt el idén eddig a tavalyitól, mert az ottani vásárlók a hazai autókat, főként az elektromos meghajtásúakat részesítik előnyben.
Az alapokról kell újjáépíteni a márkát
Az Európai Unió büntetővámja, amit a kínai villanyautók európai importjára vetett ki, egy ideig távol tartja a versenytársakat, ám hosszabb távon nem segít. A VW felismerte az elektromos átállás jelentőségét, sokat költött erre, ám ez eddig nem hozta meg az eredményét, a szoftverek fejlesztése például akadozik.
A DW szakírói szerint a Volkswagen akkor maradhat releváns autógyártó, ha alaposan önmagába néz. Nem kell újra feltalálnia a kereket, de újra kell formálnia üzletét és járműkínálatát hazai piacán és külföldön is.
A vállalatvezetés is tisztában lehet a gondokkal, legalábbis erre utal az, hogy Oliver Blume vezérigazgató a napokban azt nyilatkozta, hogy "a gyenge európai piaci kereslet és a Kínából származó jelentősen alacsonyabb bevételek évtizedekre visszamenő alapvető problémákból fakadnak". Részletezte, hogy a költségcsökkentési célokon változtatni semmiképp sem lehet, csak abban van mozgásterük, hogy azokat hogyan érik el.
VW-vezér: évtizedes problémákat kell megoldanunk
Oliver Blume elismerte, hogy évtizedekre visszamenően vannak problémáik.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=.F6V77.CUXd7e6SwcJgR4tWZDtwZl4NSsiZfOcIf2EX.Y7&stparam=tjelhuikdz&fastid=aumijhfnbtbmqgewualcpenwfokb&nc=0)
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Egy Magyarországot bukott a Tesla
Több tényező is rontja a Tesla részvénypiaci megítélését.
- Hírek
Visszatér az Estafette: három új elektromos kisteherautót mutatott be a Renault
Mindhárom régi, klasszikus modellek nevét viseli.
- Belsőség
Budapesti villamost, vagy piros Zsigulit építenél szívesebben?
Legózni mindig jó, ha szoci autókat vagy villamost építenél, most van itt az időd!
- Hírek
Áltraffipaxot telepítettek Pilisszentkereszten
Autóból észrevehetetlen a különbség.
- Hírek
Sikerült kimaxolni a gyökérséget a magyar Nissannál – Az anyacégnél is kiverhette a biztosítékot a vállalhatatlan lépés
A magyar Nissannál úgy érezték, hogy a prosztóság menő és érdemes így reklámozni a márka autóit. Pedig nem.
- Hírek
Az Audi A7 Sportback lehet a Volkswagen szenvedésének következő áldozata
Az Audi modellpalettájának racionalizálásával csökkentené a költségeit a Volkswagen.
- Hírek
Hivatalos: ilyen lesz a 1,5 milliárd forintos Bugatti Tourbillon hangja
Gőzerővel halad a Bugatti Tourbillon fejlesztése.
- Hírek
Megfogták ittas vezetésért és elvették a jogosítványát, másnap megint ittasan vezetett
Nem érezte a súlyát az első igazoltatásnak.
- Hírek
Ónos eső, havazás - figyelmeztetést adott ki a HungaroMet
Reggelre már megjelent a hó pár helyen.
- Hírek
Bocsánatot kért a magyar Nissan prosztó reklámjáért
A kampányuk eddig tartott.
- Sajtóközlemény
Az e-learning tananyagok alapvetően változtatták meg a jogosítványszerzést
A B kategóriás jogosítványszerzők közül több mint 700 ezren már e-learning módszerrel tanultak.
- Tesztek
Bátorságod és félretett pénzed legyenHasználtautó teszt: Audi A4 B8.5 1.8 TFSI, 2013
Felszámol komoly összegeket, cserébe prémium minőségét látványosan megőrzi.
- Közélet
Ki fizet, ha a frissen vásárolt autó már a hazaúton elhalálozik?Szavatosság, rejtett hibák és egyéb gyötrelmek
Ha baj van a használt autóval, a szavatosság majd megold mindent? Igen is, meg nem is. De mitől függ egy ilyen jogvita kimenetele?
- Hírek
Mindjárt kezdődik:a Flórián tér felé csak, ha muszáj
A felüljáró fejújítása miatt borítékolható a dugó a környéken. Sokaknak opció lehet a Megyeri híd.
- Hírek
Történelmi szövetségre léphet ember és baromfi, a környezetbarát közlekedés a cél
Kisebb szennyezés és kedvezőbb fogyasztás érhető el a Stellantis kísérleti abroncsaival.
- Gumidoktor
Legális-e a kisebb ET-s felni?
Tudom, hogy csalni fog a sebességmérő, de ez nem izgat.
- Hírek
Elfelejtett sávot váltani az önvezető rendszere, oszlopnak hajtott egy Cybertruck
A nevével ellentétben ez még mindig nem egy teljesen önvezető rendszer.
- Hírek
A BMW szerint a V8-at semmivel sem lehet helyettesíteni, ezért kitartanak mellette
Legalábbis azokon a piacokon, ahol erre lehetőségük van.
- Hírek
Trump most épp a sajátjait készül kiütni 100 százalékos vámmal
Az USA elnöke szerint ellopták országának autóiparát.
- Belsőség
Kígyómarás, a Tigris sorsa és egy klímás hotelszoba AfrikábanTC Bamako 2025/13
Eldöntöttük, mi lesz a Tigrissel a futam végén, de vannak még kérdések.
- Hírek
A szemközti sávba repült egy autó az Árpád hídon, egy másik a villamossínen rekedt
A baleset körülményei egyelőre tisztázatlanok.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=.F6V77.CUXd7e6SwcJgR4tWZDtwZl4NSsiZfOcIf2EX.Y7&stparam=qnkkeoffsg&fastid=gddroiqaiqiamjlmscalsogvrrkh&nc=0)