Lényegében kezdheti elölről a Volkswagen
- A Volkswagen, amely évtizedekig a német ipar büszkesége volt, most komoly kihívásokkal néz szembe.
- A világ legnagyobb autópiacán, Kínában a VW veszít a lendületéből, a kínai vevők a hazai elektromos autókat preferálják.
- A cég rengeteget költött az elektromos átállásra, de a szoftverfejlesztés terén komoly hiányosságai vannak.
- A szakértők szerint a Volkswagennek alaposan meg kell újulnia, hogy megőrizze relevanciáját.

Mi lesz a sorsa a német gazdaság koronaékszerének, a Volkswagennek? Nehéz németebbnek lenni a Volkswagennél – kezdte a Deutsche Welle (DW) angol verziója a német autógyártó sötét évét elemző cikkét.
„Mi vagyunk a Volkswagen, nem ti”, lényegében eltűnik a „volks” – kemény üzenetek jöttek
Válságos helyzetben van a Volkswagen, amely gyárbezárásokat tervez. A munkásokat azonban nem lesz könnyű lerázni.
Amikor még jól ment
Az 1937-ben alapított vállalat Bogár népautója és annak alapjaira épülő kisbusza az egész világot meghódította. A Volkswagen hozzájárult a második világháború utáni német gazdasági csodához. Az ország autó- és autóalkatrész-gyártása 2023-ban 780 ezer embernek adott munkát – derül ki az ágazat szakmai szervezetének adataiból. Ebből az alkatrészeket és részegységeket gyártó alágazat 465 ezer embert foglalkoztatott.
Az iparág a Statista adatgyűjtő platform számai szerint az elmúlt évben összesen 564 milliárd euró bevételt termelt, szemben a 2022-es 506 milliárdos adattal. Az ország számos helyi közössége függ az autóipartól és azon belül a Volkswagentől. A cégnek jelenleg a világ minden táján összesen 114 gyártóbázisa van, amelyekben 684 ezer ember dolgozik. A világ legnagyobb autógyártója volt 2016 és 2019 között és továbbra is Európa legnagyobbja. A vállalatcsoporthoz számos márka tartozik a VW-n kívül, köztük az Audi, a Bentley, a Porsche és a Skoda.

Az elmúlt évben a VW összesen 9,2 millió járművet értékesített, ami 322 milliárd euró árbevételt hozott, ami másfélszerese a teljes éves magyar GDP-nek. Ez rekord volt a cég életében. Idén viszont már teljesen más a kép.
A VW elveszti kedvező kínai pozícióját
2024-ben egymást követték a rossz hírek. A megrázkódtatások a Continental februári 7150 fős leépítésének bejelentésével kezdődtek, amit júliusban a ZF Friedrichshafennel kapcsolatos döntés követett. Eszerint 2028-ig 14 ezerrel csökkentik a vállalat létszámát.
Ezután jött a Volkswagentől a hír, hogy tíz németországi üzeme közül legkevesebb háromra tehet lakatot, majd egy további autóipari beszállító, a Schaeffler jelentett be Európában 4700 fős, Németországban 2800 fős leépítést. Persze nem segített az elmúlt időszakban az sem, hogy a dízelbotrányhoz köthető kártérítésekre 31 milliárd eurót kellett kicsengetnie a cégnek.
A VW éveken át piacvezető volt a kínai újautó-piacon, a világ legnagyobb autópiacán, és továbbra is a legtöbb belső égésű motorral hajtott autót adja el ott. Teljes értékesítése azonban 10 százalékkal maradt el idén eddig a tavalyitól, mert az ottani vásárlók a hazai autókat, főként az elektromos meghajtásúakat részesítik előnyben.
Az alapokról kell újjáépíteni a márkát
Az Európai Unió büntetővámja, amit a kínai villanyautók európai importjára vetett ki, egy ideig távol tartja a versenytársakat, ám hosszabb távon nem segít. A VW felismerte az elektromos átállás jelentőségét, sokat költött erre, ám ez eddig nem hozta meg az eredményét, a szoftverek fejlesztése például akadozik.
A DW szakírói szerint a Volkswagen akkor maradhat releváns autógyártó, ha alaposan önmagába néz. Nem kell újra feltalálnia a kereket, de újra kell formálnia üzletét és járműkínálatát hazai piacán és külföldön is.
A vállalatvezetés is tisztában lehet a gondokkal, legalábbis erre utal az, hogy Oliver Blume vezérigazgató a napokban azt nyilatkozta, hogy "a gyenge európai piaci kereslet és a Kínából származó jelentősen alacsonyabb bevételek évtizedekre visszamenő alapvető problémákból fakadnak". Részletezte, hogy a költségcsökkentési célokon változtatni semmiképp sem lehet, csak abban van mozgásterük, hogy azokat hogyan érik el.
VW-vezér: évtizedes problémákat kell megoldanunk
Oliver Blume elismerte, hogy évtizedekre visszamenően vannak problémáik.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Nagyon pórul járhat a Stellantis
Ez a cég lehet a legnagyobb vesztese az amerikai vámbombázásnak.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
