700 lóerővel és egyedi hanggal érkezik a frissített Porsche Taycan GTS
- A Porsche bemutatta a frissített Taycan GTS-t.
- Az újdonság 700 lóerős, 3,3 alatt gyorsul százra, 320 kilowattal tölthető és nagyobb a hatótávja.
- Új alapmodell is érkezett: ez az összkerekes Taycan 4, amivel elköszöntek a hátsókerekes belépőmodelltől.
- A Taycan 4 és a Taycan GTS is elérhető lesz szedán és Cross Turismo kivitelben.
A Porsche 2024 elején mutatta be a frissített Taycant, de úgy látszik, hogy szerettek volna hagyni valami újdonságot novemberre is. Fél évvel a bemutató után megérkezett a frissített Taycan GTS, illetve az új alapmodell, a Taycan 4.
A GTS – vagyis Gran Turismo Sport – a Taycan sportosabb, vezetési élményre fókuszáló, kiváló balanszú változata, amit a 4S és az erősebb Turbo közé pozícionál a Porsche. A GTS frissített változata is megkapta a finoman átrajzolt külső részleteket, de ahogy a többi modellnél, úgy ennél is inkább a technikai részletek fejlődtek az elődhöz képest.
Az elődhöz képest mások a lökhárítók és a fényszórók, az alap felnik 20 colosak, plusz pénzért 21-es is választható. A GTS-hez alapáron járnak az adaptív sportülések, a sportkormány, a Sport Chrono csomag és a Bose hangcucc. Vicces újdonság, hogy a GTS-be belefrissítették a Taycan Turbo S hangját.
A Taycan GTS erősebb és gyorsabb lett: a rövid ideig elérhető csúcsteljesítmény 598 lóerőről 700 lóerőre nőtt, így a nulla-százhoz már 3,7 másodperc helyett elég 3,3 másodperc. A GTS továbbra is összkerekes és 11,1 másodperc alatt tudja le a negyedmérföldes távot, ami 7 tizedmásodperces javulást jelent az elődjéhez képest. A futómű alapáron légrugós, a lengéscsillapítás adaptív, a hátsókerékkormányzás viszont feláras extra.
A többi, frissített Taycanhoz hasonlóan a GTS-t is maximum 320 kilowattal lehet tölteni egyenáramról. Az akkumulátor kapacitása nőtt, más a hőmenedzsmentje és a rendszerhez új hőszivattyú tartozik. A GTS csak a nagyobb, 97 kWh-s nettő kapacitású akkupakkal kapható, amivel a WLTP szerinti hatótávja 628 kilométer. Utóbbi 120 kilométeres fejlődés a frissítés előtti GTS-hez képest.
A GTS-en túl további újdonság, hogy összkerekessé tették a belépő Taycant is. Az alapmodellt ezentúl nem simán Taycanként, hanem Taycan 4-ként érdemes keresni. A teljesítménye 402 lóerő – rajtautomatika használatával 429 lóerő –, ami egy 4,6 másodperces nulla-százhoz elég. Utóbbi két tizeddel jobb, mint az elődmodell sprintje. A Taycan 4 kétféle akkumulátorral választható.
A hatótáv előbbivel 559 kilométer, utóbbival 643 kilométer WLTP szerint. A Taycan 4 alapáron 19 colos felnikkel érkezik és felár nélkül jár hozzá az adaptív, légrugós futómű. A Taycan GTS és a Taycan 4 is elérhető lesz szedán és Cross Turismo kivitelben is. A két friss modell 2025-ben érkezik, a magyarországi árait egyelőre nem árulták el.
Forrás: Porsche