- Egy felmérés szerint az autósok 47 százaléka tartja a villanyautózást a jövőnek.
- A válaszadók 57 százaléka tervezi is, hogy a következő tíz évben villanyautót vegyen.
- A válaszolók mintegy 11 százaléka zárkózott el teljesen a villanyautó vásárlástól.
Földrajzilag átfogó felmérést készített az Accenture informatikai és tanácsadó cég, amellyel arra voltak kíváncsiak, hogy az autótulajdonosok többsége hogy áll a villanyautókhoz és vennének-e egyet az elkövetkező 10 évben.
A felmérés szerint a sofőrök 57 százaléka gondolja úgy, hogy a következő tíz évben lesz villanyautója és a válaszadók csak 11 százaléka közölte, hogy sosem venne elektromos autót.
A villanyautóra váltás hajlandósága Kínában a legnagyobb, ott a válaszadók 65 százaléka gondolja úgy, hogy az elektromos autóké a jövő, de a globális összegzés alapján az autó tulajdonosok 47 százaléka gondolja így. Ehhez képest Németországban és Franciaországban a válaszadók mintegy 36-37 százaléka értett egyet a fenti állítással.
Villanyautók esetében nagyjából ugyanazon szempontokat tartja a többség szem előtt, mint a belső égésűeknél, vagyis legyen megbízható (83%), biztonságos (82%) és az ár-érték aránya (82%) is jó legyen. Ebben csak az az érdekes, hogy a fenntarthatóság már nem prioritás egy villanyautó esetében, de a hatótáv és az akkumulátorméret továbbra is az egyik legfontosabb tényező (81%). Emellett pedig a válaszolók 70 százaléka várja el, hogy a villanyautót csaknem bárhol és bármikor fel tudhassa tölteni.
A felmérés összegzése szerint a villanyautó forradalom nem fuccsolt be, csak egy stratégiai újraindításra lenne szüksége, hogy már a fősodor számára is elérhető, kényelmes alternatíva legyen.
A felméréshez hat országból kérdeztek autó tulajdonosokat, a Föld csaknem minden fejlett tájáról: Egyesült Államok, Olaszország, Németország, Franciaország, Kína és Japán. A felmérésben mintegy hatezer fő vett részt.
Vélemény
A felmérésben szereplő számok egy ideális jövőt vetítenek előre a villanyautózás számára, viszont a felmérést globálisként összegezni túlzás, hiszen komplett kontinensek maradtak ki belőle, például Afrika és Ausztrália. De India is eléggé nagy piac, ahogy Dél-amerikai is – az ő véleményük pedig igen nagy eséllyel rontana a fenti számokon, arányokon.
Ettől eltekintve a felmérés jól szemlélteti, hogy elsősorban a fejlett országokban továbbra is nagy az érdeklődés a villanyautózás iránt, és aki tehette, az már váltott, aki pedig megtenné, még nem tud - és ebből fakad leginkább a lassuló növekedés.