- Egy felmérés szerint az autósok 47 százaléka tartja a villanyautózást a jövőnek.
- A válaszadók 57 százaléka tervezi is, hogy a következő tíz évben villanyautót vegyen.
- A válaszolók mintegy 11 százaléka zárkózott el teljesen a villanyautó vásárlástól.
Földrajzilag átfogó felmérést készített az Accenture informatikai és tanácsadó cég, amellyel arra voltak kíváncsiak, hogy az autótulajdonosok többsége hogy áll a villanyautókhoz és vennének-e egyet az elkövetkező 10 évben.
A felmérés szerint a sofőrök 57 százaléka gondolja úgy, hogy a következő tíz évben lesz villanyautója és a válaszadók csak 11 százaléka közölte, hogy sosem venne elektromos autót.
A villanyautóra váltás hajlandósága Kínában a legnagyobb, ott a válaszadók 65 százaléka gondolja úgy, hogy az elektromos autóké a jövő, de a globális összegzés alapján az autó tulajdonosok 47 százaléka gondolja így. Ehhez képest Németországban és Franciaországban a válaszadók mintegy 36-37 százaléka értett egyet a fenti állítással.
Vége a mosolyszünetnek? Fordítottak az elektromosok
Megindultak a villanyautók.
Villanyautók esetében nagyjából ugyanazon szempontokat tartja a többség szem előtt, mint a belső égésűeknél, vagyis legyen megbízható (83%), biztonságos (82%) és az ár-érték aránya (82%) is jó legyen. Ebben csak az az érdekes, hogy a fenntarthatóság már nem prioritás egy villanyautó esetében, de a hatótáv és az akkumulátorméret továbbra is az egyik legfontosabb tényező (81%). Emellett pedig a válaszolók 70 százaléka várja el, hogy a villanyautót csaknem bárhol és bármikor fel tudhassa tölteni.
A felmérés összegzése szerint a villanyautó forradalom nem fuccsolt be, csak egy stratégiai újraindításra lenne szüksége, hogy már a fősodor számára is elérhető, kényelmes alternatíva legyen.
A felméréshez hat országból kérdeztek autó tulajdonosokat, a Föld csaknem minden fejlett tájáról: Egyesült Államok, Olaszország, Németország, Franciaország, Kína és Japán. A felmérésben mintegy hatezer fő vett részt.
Vélemény
A felmérésben szereplő számok egy ideális jövőt vetítenek előre a villanyautózás számára, viszont a felmérést globálisként összegezni túlzás, hiszen komplett kontinensek maradtak ki belőle, például Afrika és Ausztrália. De India is eléggé nagy piac, ahogy Dél-amerikai is – az ő véleményük pedig igen nagy eséllyel rontana a fenti számokon, arányokon.
Ettől eltekintve a felmérés jól szemlélteti, hogy elsősorban a fejlett országokban továbbra is nagy az érdeklődés a villanyautózás iránt, és aki tehette, az már váltott, aki pedig megtenné, még nem tud - és ebből fakad leginkább a lassuló növekedés.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Videón, ahogy két kisgyereket is eltalál a zebrán egy autós Fonyódon
Ijesztő videó érkezett a rendőrségtől.
- Hírek
Beperel egy renitens márkakereskedést a Volkswagen
14 éven keresztül produkált borzalmas számokat a kereskedés, a Volkswagennek most lett elege.
- Hírek
Csak a csomagokat akarta kézbesíteni, végül hajóval kellett kimenteni a futárt
Kellemetlen helyzet.
- Hírek
Mégis mennyien mennek baromi gyorsan az Autobahnon? Meglepő felmérés született
A többség nem annyival közlekedik, amennyivel gondolnád.
- Hírek
A farmerek miatt jött a trumpi fordulat
Trump egyelőre nem teszi tönkre egyetlen csapással az észak-amerikai autóipart.
- Nepperűző
Autót anyámnak: a stíluson a Suzukik hasalnak el, a megbízhatóságon a Fiat?
Anyámnak vennénk új autót 5 millió forintig, a stílusosság sem elhanyagolható.
- Hírek
Kínai modell lett az év elektromos autója Japánban
A második helyet egy Honda, a harmadikat egy Hyundai húzta be.
- Égéstér
Az idei Bamako magasságai és mélységei
Két győztes érkezett stúdiónkba: Jeney Gyuri a motoros versenykategóriát, Balló Marci pedig az erkölcsi győzelmet és az év médiaribanca díjat vitte haza.
- Hírek
Kisiklott és felborult egy kerozint szállító vonat a Liszt Ferenc Repülőtéren
A fővárosi hivatásos tűzoltók végzik a műszaki mentést.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Tesztek
Önmagunktól lopni nem szégyenMenetpróba: Audi Q5 – 2025.
A Q5 és az SQ5 harmadik generációjával nem merészkedett messzire az Audi a megszokott stílustól, és ez lehet a siker kulcsa.
- Hírek
A legnépszerűbb kategóriát támadja hamarosan az új Jeep, mutattak is róla néhány részletet
Az új Compass a Stellantis STLA Medium platformjára épül, tehát nem lesz olyan kicsi.
- Hírek
A Tesla Model 3 lenyomta az Astrát és a Passatot Magyarországon
Már a harmadik helyen van a magyar importlistán. Egyetlen autóval maradt le a Focus mögött.
- Hírek
Ritka Mercedest akart venni, lehúzták 2 milliárd forintnyi dollárral
Kiderült, hogy az autóért kiperkált pénz egy elítélt csalónál kötött ki.
- Közélet
Megjött a nyárigumiteszt: három gumit azonnal el kell felejteni
Az összesítésben a Continental, a Bridgestone, a Goodyear és a Michelin terméke szerepelt a legjobban. Az ára miatt a Nexen is jó választás.
- Hírek
Cégautós adókedvezményeket bolygatna az EU, mert nem fogynak a villanyautók
Az unióban az új autók 60 százalékát cégek vásárolják.
- Hírek
A Volkswagen bemutatta az olcsó villanyautóját, de árulni csak később kezdik
20 ezer euróért, azaz 8 millió forintért ez egy olcsó villanyautó lesz, de nem véletlenül várnak két évet a piacra kerüléssel.
- Hírek
Novemberben végleg leáll a Ford Focus gyártása
A Mondeo és a Fiesta után a Ford harmadik népszerű tömegmodelljét is beszántják.
- Hírek
500 km-es hatótávval jöhet az új elektromos Mercedes V osztály
A Merci megszellőztette az új elektromos V osztályt.
- Hírek
A helyszínen jártunk: karambolozott egy busz és egy villamos a Kolosy téren, Budapesten
A villamos kisiklott, illetve mindkét jármű csúnyán összetört.
- Hírek
Globális terjeszkedésbe kezd a Xiaomi
Fokozatosan nyitnak a különböző régiókban, egyetlen kivétellel.
- Hírek
Repülhet a Nissan vezére, mégis elfogadnák a Honda pénzét
A legfelsőbb vezetés már bármire hajlandó lenne, hogy mentse a helyzetet.
- Tesztek
Kövezzetek meg: jót autóztam egy átlagos villanyautóval!Teszt: Ford Explorer Extended Range
Nem tökéletes, sőt, rengeteg hibája van, de mégis megértem, aki akár egy Tesla Model Y helyett választja. Elmondom, miért.
- Hírek
Öt perc alatt 300 km: érkezik a BYD új, 1000 voltos platformja
A nagyfeszültségű rendszer nagy töltési teljesítményt ígér.
- Hírek
Megtankolta lopott rendszámos autóját majd fizetés nélkül elhajtott
A tatabányai rendőrség a lakosság segítségét kéri az ügyben.
