Íme az egyik legpusztítóbb M2-es BMW 1500 lóerővel

2024.11.20. 13:53

  • Gyorsulási versenyzésre építettek át egy M2-es BMW-t.
  • Összkerekes hajtásláncot építettek alá M3-as és M4-es BMW alkatrészekkel.
  • A motorját és váltóját megerősítették, előbbit felhúzták 1500 lóerőre.
  • Rengeteg szénszálas elemet, bukócsövet és kagylóüléseket kapott.
  • Az első versenyei jövő márciusban lesznek Texasban.

Az M2-es BMW gyárilag is pusztító, ám van aki még így is szükségességét érzi annak, hogy hozzányúljon. Ilyen az a két angliai műhely is, amik egy összkerekes, 1500 lóerős szörnyet építettek belőle. Az R44 Performance és a Tom Wrigley Performance műhelyek közös munkájának gyümölcse egy elképesztő gyorsulási versenyautó lett, ami külső jegyeinek jelentős részét látszólag megőrizte.

BMW-G87-M2-Modified-ezgif.com-webp-to-jpg-converter

Amellett persze nem lehet elmenni, hogy az autó kívülről rengeteg szénszálas elemet kapott, hogy csökkentsék a súlyt. Egyedi felniket szereztek be, alattuk a gyárinál is komolyabb fékrendszer dolgozik. Átépítették a futóművet és a lengéscsillapítást, illetve a gyárinál is alacsonyabbra ültették az autót. A beltérbe vaskos bukócső került a szénszálas kagylóülések és a többpontos biztonsági övek mellé, de a műszerfal jelentős részét meghagyták, csak a kormány ment a kukába néhány kárpitelemmel együtt.

A gyári hathengeres motor legtöbb alkatrészét erősebbre cserélték, több helyen is kovácsolt fém alkatrészeket építettek be, illetve a kétturbós megoldást is elhagyták, helyettük egy nagy került fel a motorra. Hogy bírja a megnövekedett teljesítményt, a nyolcfokozatú automata váltót is szétszedték és a belső alkatrészeit erősebbre cserélték. Egészen különleges megoldáshoz folyamodtak a hajtásláncnál, mivel összkerékhajtást szerettek volna, ami az M2-esben sosem volt. Mivel a rendszer egy része megegyezik az M3-as és M4-es BMW-ével – amikből van összkerekes –, onnan vettek át sok alkatrészt és végül a két hajtásláncot sikerült összeházasítani.

Így kaptak egy 1500 lóerős M2-t, ami valószínűleg a világ leggyorsabb utcai BMW-i között szerepelhet majd. A tervek szerint a jövő márciusban megrendezésre kerülő texasi TX2K nevű gyorsulási versenysorozaton fogják először élesben bevetni az autót. Addig is ha érdekel az építés, az R44 Performance Youtube-csatornáján hosszasan mesélnek róla több videón keresztül.

Forrás: Motor1