- Gyorsulási versenyzésre építettek át egy M2-es BMW-t.
- Összkerekes hajtásláncot építettek alá M3-as és M4-es BMW alkatrészekkel.
- A motorját és váltóját megerősítették, előbbit felhúzták 1500 lóerőre.
- Rengeteg szénszálas elemet, bukócsövet és kagylóüléseket kapott.
- Az első versenyei jövő márciusban lesznek Texasban.
Az M2-es BMW gyárilag is pusztító, ám van aki még így is szükségességét érzi annak, hogy hozzányúljon. Ilyen az a két angliai műhely is, amik egy összkerekes, 1500 lóerős szörnyet építettek belőle. Az R44 Performance és a Tom Wrigley Performance műhelyek közös munkájának gyümölcse egy elképesztő gyorsulási versenyautó lett, ami külső jegyeinek jelentős részét látszólag megőrizte.
Amellett persze nem lehet elmenni, hogy az autó kívülről rengeteg szénszálas elemet kapott, hogy csökkentsék a súlyt. Egyedi felniket szereztek be, alattuk a gyárinál is komolyabb fékrendszer dolgozik. Átépítették a futóművet és a lengéscsillapítást, illetve a gyárinál is alacsonyabbra ültették az autót. A beltérbe vaskos bukócső került a szénszálas kagylóülések és a többpontos biztonsági övek mellé, de a műszerfal jelentős részét meghagyták, csak a kormány ment a kukába néhány kárpitelemmel együtt.
A gyári hathengeres motor legtöbb alkatrészét erősebbre cserélték, több helyen is kovácsolt fém alkatrészeket építettek be, illetve a kétturbós megoldást is elhagyták, helyettük egy nagy került fel a motorra. Hogy bírja a megnövekedett teljesítményt, a nyolcfokozatú automata váltót is szétszedték és a belső alkatrészeit erősebbre cserélték. Egészen különleges megoldáshoz folyamodtak a hajtásláncnál, mivel összkerékhajtást szerettek volna, ami az M2-esben sosem volt. Mivel a rendszer egy része megegyezik az M3-as és M4-es BMW-ével – amikből van összkerekes –, onnan vettek át sok alkatrészt és végül a két hajtásláncot sikerült összeházasítani.
Így kaptak egy 1500 lóerős M2-t, ami valószínűleg a világ leggyorsabb utcai BMW-i között szerepelhet majd. A tervek szerint a jövő márciusban megrendezésre kerülő texasi TX2K nevű gyorsulási versenysorozaton fogják először élesben bevetni az autót. Addig is ha érdekel az építés, az R44 Performance Youtube-csatornáján hosszasan mesélnek róla több videón keresztül.
Forrás: Motor1