- Jaguar XJS-t idéző autót épített a TWR.
- Acél csővázat építettek hozzá szénszálas erősítéssel.
- Maradt a V12-es motor, de felfúrták és kompresszort is kapott.
- Csúcsteljesítménye 660 lóerő, amit egy hatgangos kézi váltó visz hátra.
- Csak hátul hajt, sperrdiffi van alatta.
- Nem olcsó játék, 140 millió forintba kerül és csak 88 darabot építenek majd.
Napjainkban sok kisipari autógyártó veszi elő a régi, klasszikus formákat, hogy csináljon belőle valami felismerhető de modern műtárgyat. Ilyen lett a TWR Supercat is, ami az 1975-től 1996-ig gyártott Jaguar XJS erőteljes átirata. Akármennyire is ezt feltételezik az idomok, a speciális aero alkatrészek és szénszálas kiegészítők, nem egy versenyautóról van szó, a Supercatet az utcára szánják. Más kérdés, hogy a technika akár pályán is megállná a helyét.
Hiába a hasonlóság, már az autó váza is teljesen más, mint a lassan 50 éves elődé. Míg ott egy rendes acélvázat terveztek, ahogy az a nagyipari autógyártásnál szokás, a TWR egy acélcsővázat épített, amit több ponton további acél, illetve szénszálas elemekkel erősítettek meg. Előre kettős-keresztlengőkaros, hátra pedig multilink futóművet terveztek, amit olyan aktív lengéscsillapítókkal támasztottak meg, amiket manuálisan is lehet állítani. Az eredeti autóból megmaradt a hosszmotoros elrendezés, és a TWR a hátsókerék hajtást sem spilázta túl. Egy tisztes méretű osztóművet építettek be, amiben egy sperrdiffi dolgozik, mellette pedig egy modern kipörgésgátlórendszer segít nem meghalni.
Kell is a támogatás a sofőrnek, mert a Supercat remek súly-lóerő aránnyal operál. Sikerült az eredeti XJS-nél 165 kilóval könnyebbre faragni, így a Supercat csak 1605 kiló, miközben az autó mérete szinte pontosan megegyezik az eredetiével. Szerencsére nem feküdtek be az elektromos korszaknak, és maradtak a V12-es motornál, amit nemcsak felfúrtak 5,6 literesre (5,3-ról), de akasztottak rá egy kompresszort is. 7600-as fordulaton így 660 lóerő csúcsteljesítmény jelentkezik, míg a 730 Nm-es csúcsnyomaték is elég magasan, 5350-es fordulaton éled. Az élményt fokozza, hogy a háromsebességes automatát nem vették át, helyette egy hatgangos kézi kapcsolású váltót építettek be.
Pontos adatokat nem közöltek arról, hogy mire képes a Supercat, de ilyen értékekkel valószínűleg pokoli gyors. Ezért indokolt lépés volt, hogy előre hat-, hátra négydugattyús féknyergeket szereljenek, emellett egy 12 fokozatban állítható ABS segíti a kontrollált lassulást.
Az autó valószínűleg óriási élmény, és amellett sem lehet elmenni szó nélkül, hogy gyönyörű. Nemcsak megidézi a Jaguar XJS-t, de önmagában is remek formája van igazán vad kiegészítőkkel. Ez viszont nem egy olcsó buli, Angliában 285 000 fontot (140 millió forint) kérnek érte, és ebben még nincsenek benne az adók. Ráadásul nem is lesz egyszerű hozzájutni, mivel a TWR alig 88 darabot tervez legyártani. Öröm az ürömben viszont, hogy nemcsak jobb, de balkormányos autó is rendelhető a TWR oldalán, ahol komoly vásárlási szándék esetén egy 44 000 fontos (21,7 millió forint) előleget is letehetünk.
Forrás: TWR Performance