Pusztító villanybatár lett a Kia EV9 GT, 501 lóerővel
- Megérkezett a Kia EV9 csúcsváltozata, a GT.
- Két villanymotorral 501 lóerőt produkál.
- 4,3 másodperc alatt futja a 0-96 km/h-t.
- Aktív felfüggesztés és önzáró differenciálmű van alatta.
- Megkapja a Hyundai Ioniq 5 N aktív hangját és váltó szimulációt.
- Egyedi felniket, nagyobb fékeket és morcosabb lökhárítókat kapott.
- Belül is megváltozott, több az alcantara bőr és mások a fények.
A Los Angelesi Autószalonon bemutatták a Kia csúcsmodelljének legerősebb változatát. Az EV9 immár nem csak egy három üléssoros, családi, elektromos SUV, de a GT kivitellel akár sportosabb közlekedésre is alkalmas. Ehhez illően apróbb külső változtatásokat is eszközöltek a mérnökök. Alakítottak kicsit az első és hátsó lökhárítókon, egyedi 21 colos kerekeket szereltek fel 285/45-ös gumikkal, illetve előre nagyobb fékeket raktak, rikító zöldre fényezett nyergekkel.
Az EV9-et eddig sem lehetett azzal vádolni, hogy gyenge. A GT-Line felszereltség mellé két villanymotor jár, amik együtt 384 lóerőt adnak le, így a 2,6 tonnás test 5,3 másodperc alatt futja a 0-100-as sprintet. Ezt azonban tovább fokozták a GT-nél: egy 270 kW-os (362 lóerős) villanymotor kerül a hátsó tengelyre és egy 160 kW-os (215 lóerő) az elsőre. A rendszer összteljesítménye így 501 lóerő, ezzel 4,3 másodperc alatt futja a 0-60 mp/h-t (0-96 km/h) – rendes 0-100-as adatot nem adtak meg, az nagyjából 4,4 másodperc lehet.
A nagyobb teljesítmény ellenére az EV9 még mindig elég magasépítésű, ezért a Kia egy állítható, adaptív futóművel fokozza a stabilitást. A különböző menetmódok a kormány és a gázpedál mellett így már a csillapítást is hangolják, illetve van a kormányon egy rikítózöld GT gomb, ami rendkívül feszesre húzza a futóművet. Szintén a stabilitás érdekében az alapfelszereltség része lesz az elektronikusan vezérelt sperrdiffi (e-LSD) is, akár csak az EV6 GT-ben.
Hogy fokozzák a sportos élményt, az EV9 GT megkapja a Hyundai Ioniq 5 N-ből ismert aktív hangrendszert és váltó szimulációt. Utóbbi nem csak az autó belső hangját fogja befolyásolni, de a teljesítményt is úgy adagolja, mintha egy váltós autót vezetnénk és mi gangolnánk a kormány mögötti fülekkel. Lesz benne fordulatszám limiter is, így például ha nem váltunk el egy adott fokozatból gyorsításnál, akkor a rendszer elveszi a villanymotorok teljesítményét. Ennek a hétköznapokban nincs értelme, sportos használat mellett azonban kiegészíti az élményt.
Azt nem részletezték, hogy marad-e a gyengébb modellekből ismert 99,8 kWh-s akkumulátor, így egyelőre az sem ismert, hogy milyen hatótávot tud majd az EV9 GT ilyen teljesítmény mellett. Annyit elárultak, hogy továbbra is 800 voltos rendszer dolgozik a lemezek alatt, így marad a DC gyorstöltés: 10-ről 80 százalékra alig 25 perc feltölteni az autót.
A GT kivitelben a beltér is más egy kicsit, mint a gyengébb modelleknél. Sportosabb első ülésekkel szerelik és a fényes bőr huzatot alcantara egészíti ki. Egyedi világítást és dizájnelemeket építettek be, illetve több helyen is felbukkan a GT jelölés. Összességében az EV6 GT-hez hasonlóan itt is a szürke és rikítózöld elemek határozzák meg a dizájnt.
Az EV9 GT-ket Dél-Koreában fogják összeszerelni és az első darabok 2025 második felében érkezhetnek meg a kereskedésekbe. A Kia azt ígéri, hogy a piaci bevezetés előtt nem sokkal mondanak majd pontos árakat. Jelenleg az erősebb EV9 34 millió forintról indul – bár innen már elég kevés az extra –, ennél a GT valószínűleg jóval drágább lesz.
Forrás: Kia