Pusztító villanybatár lett a Kia EV9 GT, 501 lóerővel
- Megérkezett a Kia EV9 csúcsváltozata, a GT.
- Két villanymotorral 501 lóerőt produkál.
- 4,3 másodperc alatt futja a 0-96 km/h-t.
- Aktív felfüggesztés és önzáró differenciálmű van alatta.
- Megkapja a Hyundai Ioniq 5 N aktív hangját és váltó szimulációt.
- Egyedi felniket, nagyobb fékeket és morcosabb lökhárítókat kapott.
- Belül is megváltozott, több az alcantara bőr és mások a fények.
A Los Angelesi Autószalonon bemutatták a Kia csúcsmodelljének legerősebb változatát. Az EV9 immár nem csak egy három üléssoros, családi, elektromos SUV, de a GT kivitellel akár sportosabb közlekedésre is alkalmas. Ehhez illően apróbb külső változtatásokat is eszközöltek a mérnökök. Alakítottak kicsit az első és hátsó lökhárítókon, egyedi 21 colos kerekeket szereltek fel 285/45-ös gumikkal, illetve előre nagyobb fékeket raktak, rikító zöldre fényezett nyergekkel.
Vezettem a főnök villanynappaliját, a Kia EV9-et
Az Amerikában is nagynak számító elektromos SUV hatása még kérdéses Magyarországon. 30 millió környékén viszont hasonló sincs itthon.

Az EV9-et eddig sem lehetett azzal vádolni, hogy gyenge. A GT-Line felszereltség mellé két villanymotor jár, amik együtt 384 lóerőt adnak le, így a 2,6 tonnás test 5,3 másodperc alatt futja a 0-100-as sprintet. Ezt azonban tovább fokozták a GT-nél: egy 270 kW-os (362 lóerős) villanymotor kerül a hátsó tengelyre és egy 160 kW-os (215 lóerő) az elsőre. A rendszer összteljesítménye így 501 lóerő, ezzel 4,3 másodperc alatt futja a 0-60 mp/h-t (0-96 km/h) – rendes 0-100-as adatot nem adtak meg, az nagyjából 4,4 másodperc lehet.
Nem autózol, csak pihensz
Sok autógyártó csak mondogatja, hogy ő majd prémium márka lesz, a Kia meg csöndben piacra dobott egy igazi prémium autót.
A nagyobb teljesítmény ellenére az EV9 még mindig elég magasépítésű, ezért a Kia egy állítható, adaptív futóművel fokozza a stabilitást. A különböző menetmódok a kormány és a gázpedál mellett így már a csillapítást is hangolják, illetve van a kormányon egy rikítózöld GT gomb, ami rendkívül feszesre húzza a futóművet. Szintén a stabilitás érdekében az alapfelszereltség része lesz az elektronikusan vezérelt sperrdiffi (e-LSD) is, akár csak az EV6 GT-ben.
Hogy fokozzák a sportos élményt, az EV9 GT megkapja a Hyundai Ioniq 5 N-ből ismert aktív hangrendszert és váltó szimulációt. Utóbbi nem csak az autó belső hangját fogja befolyásolni, de a teljesítményt is úgy adagolja, mintha egy váltós autót vezetnénk és mi gangolnánk a kormány mögötti fülekkel. Lesz benne fordulatszám limiter is, így például ha nem váltunk el egy adott fokozatból gyorsításnál, akkor a rendszer elveszi a villanymotorok teljesítményét. Ennek a hétköznapokban nincs értelme, sportos használat mellett azonban kiegészíti az élményt.
Azt nem részletezték, hogy marad-e a gyengébb modellekből ismert 99,8 kWh-s akkumulátor, így egyelőre az sem ismert, hogy milyen hatótávot tud majd az EV9 GT ilyen teljesítmény mellett. Annyit elárultak, hogy továbbra is 800 voltos rendszer dolgozik a lemezek alatt, így marad a DC gyorstöltés: 10-ről 80 százalékra alig 25 perc feltölteni az autót.
A GT kivitelben a beltér is más egy kicsit, mint a gyengébb modelleknél. Sportosabb első ülésekkel szerelik és a fényes bőr huzatot alcantara egészíti ki. Egyedi világítást és dizájnelemeket építettek be, illetve több helyen is felbukkan a GT jelölés. Összességében az EV6 GT-hez hasonlóan itt is a szürke és rikítózöld elemek határozzák meg a dizájnt.
Az EV9 GT-ket Dél-Koreában fogják összeszerelni és az első darabok 2025 második felében érkezhetnek meg a kereskedésekbe. A Kia azt ígéri, hogy a piaci bevezetés előtt nem sokkal mondanak majd pontos árakat. Jelenleg az erősebb EV9 34 millió forintról indul – bár innen már elég kevés az extra –, ennél a GT valószínűleg jóval drágább lesz.
Forrás: Kia

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nagyon pórul járhat a Stellantis
Ez a cég lehet a legnagyobb vesztese az amerikai vámbombázásnak.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
