Olyan hibrid rendszert fejleszt a Lotus, ami ötször gyorsabban tölti magát, mint ahogy áramot fogyaszt

2024.11.23. 12:02

  • Ultragyorsan töltő hibrid rendszert fejleszt a Lotus.
  • A 900 voltos rendszert a belsőégésű motor ötször gyorsabban tudja tölteni, mint ahogy az normál keretek között fogyaszt.
  • Kellően gyors töltőről 10-ről 80 százalékra 10 perc alatt fel lehet majd tölteni.
  • Mindig rendelkezésre áll kellő elektromos teljesítmény, de a belsőégésű motor is dolgozik ha kell.
  • A rendszerrel ellátott autónak akár 1100 kilométer is lehet a hatótávja.

Miután az elektromos autók piaca lelassult, több gyártó is elkezdett hibrid rendszereket fejleszteni. Hasonlóan gondolkodik a Lotus is, de ők nem a hagyományos működési elvekhez nyúlnak. A brit márka vezérigazgatója, Feng Qinfeng azt állítja, hogy a 900 voltos Hyper Hybrid EV nevű rendszer kihasználja majd az elektromos autók legnagyobb versenyelőnyét, miközben fontos szerepet szánnak a belsőégésű motornak is.

Bár elsőre úgy tűnhet, valójában nem egy hagyományos hatótávnövelős elektromos rendszerről lesz szó, mivel a belsőégésű motor önállóan is képes lesz mozgatni az autót. Azt szeretnék elérni, hogy minden helyzetben Lotushoz méltó teljesítmény tudjon kifejteni a rendszer, ennek pedig a Dual Hyper Charging megoldás az alapja. A pontos működést egyelőre nem részletezték, de a lényeg, hogy az autó nem csak külső forrásról tud ultra gyors töltést. A belsőégésű motor képes olyan mennyiségű áramot előállítani, ami a normális autózás során mért fogyasztás ötszöröse. Ennek köszönhetően minden helyzetben rendelkezésre áll majd az elektromos rendszer által nyújtott menetteljesítmény, közben a belsőégésű motor hatékonyabban tud dolgozni például autópályán stabil tempónál vagy hideg időben.

A Lotus azt ígéri, hogy a rendszer hatékonyságának köszönhetően 1100 kilométeres hatótávot tud majd az az autó, amibe beszerelik. Emellett a külső töltést is jól fogadja, 10 perc alatt fel lehet majd tolni az akkumulátort 10-ről 80 százalékra. Arról egyelőre nincs hír, hogy a rendszert mikor láthatjuk majd először autóban.