A Hyundai több, mint 145 ezer villanyautót hív vissza, mert elmehet az erejük

2024.11.24. 12:00

  • Egyes Hyundai és Genesis modellek ereje elmehet menet közben, ami balesetveszélyes.
  • A hibát a 12 voltos akkumulátor töltéséért felelős töltésvezérlő egység okozhatja.
  • Összesen több, mint 145 ezer autó érintett, köztük a Magyarországon is kapható Ioniq 5 és Ioniq 6.
  • Egyelőre csak az Egyesült Államokban eladott autókról van szó, de a biztonság kedvéért érdemes lehet érdeklődi egy márkaszervizben.

A Hyundai és az Egyesült Államok közlekedésbiztonsági szervezete, vagyis az NHTSA közösen bejelentette, hogy a Hyundai összesen több, mint 145 ezer villanyautót kénytelen visszahívni. A hibajelenség aggasztó: elmehet az autók ereje menet közben, ami balesetveszélyes forgalmi szituációkat teremthet.

Ez itt egy korábbi tesztautónk, egy Ioniq 5. A kép tehát illusztráció, de a visszahívásban az Ioniq 5 is érintett
Ez itt egy korábbi tesztautónk, egy Ioniq 5. A kép tehát illusztráció, de a visszahívásban az Ioniq 5 is érintett

A problémát a beépített töltésvezérlő egység okozza, ami hibásan működhet egyes autóknál. Ez az egység felelős a 12 voltos akkumulátor töltéséért, ami így lemerülhet, és az autó vészüzemmódba kapcsolhat. A hiba nem új: korábban már visszahívtak 100 ezer autót, amiknek pontosan ugyanez volt a baja.

A Hyundai megvizsgálja az érintett autók töltésvezérlő egységét, illetve egy, esetlegesen hibás biztosítékot. Ezen felül a márkaszervizekben frissítik a vezérlőegység szoftverét is. Ezért természetesen nem kérnek plusz pénzt a tulajdonosoktól.

Szintén korábbi tesztautó, szintén érintett modell
Szintén korábbi tesztautó, szintén érintett modell

Összesen öt típus érintett: a Magyarországon is kapható a Hyundai Ioniq 5 és Ioniq 6, illetve a Genesis GV60, GV70 és G80. 2023-as, 2024-es és 2025-ös modellévhez tartozó autókat érinthet a probléma. Mindez egyelőre csak az Egyesült Államokban eladott autókra vonatkozik, de ha ilyen autód van, a biztonság kedvéért érdemes lehet érdeklődni egy márkaszervizben, hogy szükség van-e valamilyen beavatkozásra.

Forrás: Hyundai / NHTSA