- Magazin
- Hírek
- porsche
- 911
- gt3
- rs
- mathey
- manthey racing
- performance kit
- aerodinamika
- nürburgring
- nordschleife
Észbontó, uszonyos szörnyet csinált a 911 GT3 RS-ből a Manthey Racing
- A Manthey Racing finomította az eleve meredek Porsche 911 GT3 RS-t.
- Ahogy az a német cégnél lenni szokott, az aerodinamikával és a futóművel foglalkoztak.
- A Performance Kitet két éve fejlesztik.
- Kíváncsian várjuk, hogy mit tud a Nürburgringen a gyárinál is durvább, de ahhoz hasonlóan rendszámos GT3 RS MR.
A Porsche a közelmúltban frissítette a 911 GT3-at – és más 911 változatokat is –, de a GT3 RS-re még várnunk kell. Szerencsére a Manthey Racingnél gondoskodtak róla, hogy a rajongók addig se maradjanak komikusan durva, rendszámos versenyautó nélkül. Bemutatták a 911 GT3 RS MR-t, ami meredekebbnek ígérkezik, mint eddig bármi.
A Manthey – ejtsd: mántáj – Racing nem egy amatőr tuningcég, akik csak látványosabbá teszik az autókat: a Manthey specialitása, hogy gyorsabbá faragják azokat a Porschékat, amik eleve pokoli gyorsak. A német cég a versenysportból hozott tapasztalattal tuningolja az utcai Porschékat, 2013 óta gyári hátszéllel, ugyanis a Porsche azóta 51 százalékban tulajdonosa a Manthey Racingnek.
Már többször bebizonyították, hogy értenek ahhoz, amivel foglalkoznak: a Nürburgringen jelenleg a leggyorsabb, rendszámos Porsche az általuk finomhangolt, előző generációs 911 GT2 RS MR. Ez 6:43,3-as időt jelent, ami szinte hihetetlennek tűnik. Most bemutatták azt a fegyvert, amivel talán még erre az elképesztő időre is ráígérhetnek.
Ahogy mindig, a Manthey-nál ezúttal se a motorerőre, hanem a specialitásukra, vagyis a futóműre és az aerodinamikára helyezték a hangsúlyt. Azt már eddig is tudtuk, hogy az újdonságot nagy erőkkel tesztelik a Nürburgringen egy ideje, láthattuk már álcázva, így az autó néhány látványos eleme nem újdonság.
A leglátványosabb különbség a gyári GT3 RS-hez képest, hogy eltűnt a hátsó ablak és felkerült a helyére egy hatalmas uszony. Az ablakot egy könnyebb, karbon lappal helyettesítették, erre került a Le Mans-i versenyautókról ismerős légterelő. A tetőre a gyári két terelőlap mellé felszereltek még hatot.
Maradt az óriási hátsó szárny, aminek a végére nagyobb terelőlapok kerültek. A hátsó diffúzor is nőtt, lett új első toldat, illetve a hátsó kerekekre felkerültek a Manthey védjegyévé vált, aerodinamikailag optimalizált felnitakarók. Ezek a változtatások mind hozzájárulnak ahhoz, hogy az autó kereken egy tonna leszorítóerőt termeljen 285 km/h-s sebességnél.
A futóműhöz is hozzányúltak: mások a rugók és lengéscsillapítók. A féktárcsák maradtak, de a karbon-kerámia tárcsákhoz új, verseny fékbetétek járnak. Érdekesség, hogy nem vágnak meg fűrésszel semmilyen alkatrészt: a Performance Kit minden eleme simán, utólag is felszerelhető egy GT3 RS-re. Mivel az autó alapjaiban eredeti marad, illetve a Porsche is aktív részese a fejlesztési folyamatnak, az átalakítás nem jár garanciavesztéssel, és az autó továbbra is legálisan használható marad utcán.
A Manthey Racingnek nem volt könnyű dolga a gyári verzióban is végletekig tökéletesített GT3 RS-sel: az új Performance Kit kifejlesztése összesen két évig tartott. Most már csupán a hivatalos köridő van hátra a Nürburgringen, ami minden bizonnyal jobb lesz, mint a gyári GT3 RS 6:49,32-es ideje. Azt pedig kíváncsian várjuk, hogy az újdonság mennyire kerül majd közel a rekorder GT2 RS-hez.
Forrás: Manthey Racing