Durvább, erősebb, gyorsabb: itt az utolsó Toyota Supra
- Végéhez közeledik az ötödik generációs Toyota Supra életciklusa.
- A japán gyártó azonban még egy utolsó, minden eddiginél durvább kiadást készít a modellből.
- A Final Edition nem csak erősebb és gyorsabb, kezelhetőbb is lett.
A Toyota 2019-ben élesztette újra a legmenőbb sportautóját, a Suprát. A legendás típus ötödik generációja a BMW Z4 testvérmodelljeként született meg, és az A90 kódnevet viseli. Sajnos mindkét modell életciklusa a végéhez közeledik, de mielőtt a Magna Steyr üzemében végleg leállnának a sportautókat gyártó gépek, a Toyota bemutatott még egy utolsó, igazán különleges limitált kiadást.
A beszédes nevű Final Edition bár az utcákon is legálisan használható, egyértelműen a versenypálya az igazi terepe. Erről árulkodik a jókora hátsó szárny is, ami a sportosabb és agresszívebb, új karosszériaelemek közül a legszembetűnőbb darab.
Ahogy Horst Fuchs is mondta: ez még nem minden. Az aerodinamikáért felelős szakemberek mellett a Suprát a motorfejlesztő részleg mérnökei is kezelésbe vették. Áttervezték a szívórendszert, új katalizátort szereltek a kipufogórendszerbe, és átírták a motorvezérlő egységet. Mindezek eredményeként a háromliteres sorhatos teljesítménye 435 lóerőre emelkedett. Hogy ez az erő hosszabb távon is megmaradjon, a szakemberek egy új terelőlemezt helyeztek az olajteknőbe, ami kemény pályázás esetén sem engedi az olajat ide-oda lötyögni.
Az utolsó Supra nemcsak gyorsabb, hanem kezelhetőbb is lett. Erről többek között az új fékek, a GT4-es változattól örökölt, állítható KW lengéscsillapítók és megerősített hátsó segédkeret gondoskodik. A mérnökök a kormányművet és a futóművet is megpiszkálták, valamint 10 százalékkal szélesebb Michelin Pilot Sport 2 gumikat adtak hozzá a recepthez.
A Toyota Supra Final Edition limitált, csupán 300 példány készül. Árakat egyelőre nem közölt a gyártó.