- Már látszik, hogy nem az idei lesz a Toyota történetének legfényesebb éve.
- A gyártás hónapról hónapra elmaradt a tavalyitól.
- Akadnak azért kedvező tényezők is.
A Toyota gyártása az egy évvel korábbihoz képest a kilencedik egymást követő hónapban csökkent októberben. A háttérben elsősorban az egyesült államokbeli és a kínai gyártás jelentős visszaesése áll.
Az egyik jó hír viszont az, hogy az év tizedik hónapjában nem volt olyan erős a csökkenés, mint az azt megelőző hónapokban. A másik kedvező dolog, hogy az értékesítés a visszafogottabb termelés ellenére nőtt, tehát sikerült mérsékelni az eladatlan készletet.
Az elmúlt öt hónapban először fordult elő, hogy a világszintű eladások emelkedtek 2023 azonos időszakához képest, mégpedig 1,4 százalékkal, 903 ezerre. Ami a gyártást illeti 893 ezer autó készült el idén októberben, ami 0,8 százalékkal marad el a bázistól. Ez jóval barátságosabb adat, mint a szeptemberi 8 százalékos éves visszaesés.
Mínuszok és pluszok
Az Egyesült Államokban 13 százalékkal hanyatlott a termelés, miután négy hónapig áll a Highlanderek és a Lexus TX-ek gyártása egy légzsákprobléma miatt - idézi a toyotás számokat a Reuters. Kínában a helyi gyártók támasztotta erős verseny szorongatja a Toyotát is, akárcsak az összes többi külföldi autógyártót. Ott 9 százalékkal kevesebb autót gyártottak, mint egy évvel korábban. Emellett Thaiföldön esett vissza a termelés, meglehetősen nagy arányban, 13 százalékkal, mert gyenge az új autók iránti kereslet.
Eközben Japánba zakatolnak a Toyota-üzemek. A szigetországban 8 százalékkal több autót állítottak elő idén októberben, mint egy évvel korábban. Kicsit ront a dicsőségen, hogy viszonylag alacsony volt az összehasonlítás alapja, miután tavaly ősszel egy beszállítóval kapcsolatos probléma miatt a cég több gyárában is fennakadások voltak a termelésben.