- Rosszul beragasztott napfénytető van több 2000 és 2010 között gyártott Mercedesben.
- Visszahívást rendeltek el több C- és E-osztályra, illetve CLK és CLS modellekre.
- Ilyen korban elengedhet a ragasztó és elrepülhet menet közben a tetőablak.
- Már 2017-ben is tudtak a problémáról.
Visszahívást rendelt el a Mercedes Amerikában több olyan 2000 és 2010 között gyártott típusra, amiket napfénytetővel szereltek fel. A tető ragasztása hibás és idővel elengedhet, így a napfénytető menet közben elrepülhet és balesetet okozhat. Az akcióban 33 456 jármű érintett, azon belül C- és E-osztályok, illetve CLK és CLS modellek különböző motorvariánsokkal – a listán például AMG kivitelek is szerepelnek.
A Mercedes szerint a hibáért az egyik beszállító a felelős, mert a tetők ragasztása során nem megfelelő felületkezelési és felhordási eljárást alkalmaztak. Érdekes, hogy egy ilyen probléma csak 15-20 év távlatában merül fel bizonyos autóknál, bár a Mercedes nem most kezdte a hiba feltárását.
Először 2017-ben foglalkoztak a problémával, miután több hibás ragasztásból fakadó baleset is történt az Egyesült Államokban. Az első visszahívást 2019-ben rendelték el, de egy évvel később újabb modelleken bukkant fel a probléma, így 2021-ben ismét visszahívás következett. Ezt követően még több modellről derült ki, hogy rosszul beragasztott napfénytetővel látták el, így 2025. január 18-án elkezdődik a harmadik hullám. A Mercedes már értesítette a kereskedőhálózatát, hogy hibás alkatrész észlelése esetén a komplett napfénytetőt cseréljék ki.
Forrás: Carscoops