- Újabb Merciből készült pápamobil.
- Ezúttal egy elektromos G osztályt alakítottak át, amin a Mercedes és a Vatikán szorosan együttműködve dolgozott.
- A legújabb pápamobilnak nincsenek golyóálló üvegei és csak rossz időben van teteje.
Az elmúlt évtizedekben a rengeteg különleges – és néha kimondottan meghökkentő – járművel közlekedtek a pápák. A katolikus egyházfők az elmúlt bő száz évben rendszeresen jártak különböző Mercedesekkel, amik között akadt több G osztály is. Ferenc pápa legújabb autója is egy speciális Geländewagen lett, méghozzá egy elektromos változat.
A Mercedes és a Vatikán szorosan együttműködve fejlesztette ki az új pápamobilt, ami egy G 580 EQ-n alapul. A gyöngyházfehér Merci eredeti tetejét lemetélték, a bal hátsó ajtót pedig beledolgozták a kaszniba. A jobb hátsó ajtó maradt, de ennek sincs teteje, illetve hátrafelé nyílik.
A pickupra emlékeztető G 580 központi eleme a hátsó részen elhelyezett, állítható magasságú, forgatható ülés: ez lesz Ferenc pápa helye. A fő helyen kívül még jutott a Mercire két hátsó ülés is, illetve olyan fellépők is, ahol a biztonsági személyzet utazhat.
A G osztályra alapesetben nem szerelnek semmilyen tetőt, ami egyben azt is jelenti, hogy ebben az autóban a pápát nem védi golyóálló üveg. Rossz idő esetén kerül fel a bukókeretre emlékeztető féltető, ami valamelyest megvédi az utasokat csapadéktól. Utóbbi kiegészítőre se kerül oldalsó üvegezés.
A Mercedes nem volt valami bőbeszédű a speciális, egyetlen példányban letező G osztály adatait illetően. Azt mondták, hogy a pápamobilt felkészítették arra, hogy a nyilvános megjelenések alkalmával huzamosabb ideig közlekedhessen nagyon lassan.
A gyári G 580 egyébként egy 116 kWh-s akkumulátorral érkezik, amivel WLTP szerint 434-473 kilométeres hatótávot tud. Bár ez ebben az esetben mellékes, a teljesítményre biztosan nem lehet panasz, hiszen az elektromos G osztály csúcsteljesítménye 587 lóerő, maximális nyomatéka pedig 1163 Nm.
Forrás: Mercedes / Vatikán