Büntetővám: találtak egy kiskaput a kínai gyártók
- Az büntetővám miatt inkább a konnektoros hibridekre koncentrálnak a kínai cégek.
- A friss számok látványos növekedést mutatnak.
A kínai autógyártók felpörgetik konnektorból tölthető hibrid meghajtású autóik exportját az európai újautó-piacra – adta hírül a Reuters. Ez a válaszuk arra, hogy villanyautók behozatalát büntetővámokkal sújtotta az Európai Unió. A cégek, köztük a Szegeden gyárat építő BYD kihasználhatják, hogy bár ezek az autók részben elektromos meghajtásúak, ám nem vonatkozik rájuk az uniós szigor.
Murtuza Ali, a Counterpoint tanácsadó cég elemzője arra számít, hogy a kínai hibridek európai exportja 20 százalékkal ugrik meg idén, és jövőre még nagyobb tempóban bővülhet. Az autógyártóknak jól jön, hogy a hibridek népszerűek az európai autósok körében, akik ebben láthatnak valamiféle kompromisszumot az elektromos és a hagyományos meghajtás között.
A kínai autógyártók szövetségének adatai szerint július és október között 65,8 ezer hibrid autó érkezett Európába az ázsiai országból. A harmadik negyedévben a konnektorból tölthető és a sima hibrid autók adták a kínai cégek teljes európai értékesítésének 18 százalékát. Az idei első negyedévben még csak 9 százalék volt ez az arány. A villanyautók eladásának aránya eközben 62 százalékról 58 százalékra zsugorodott. Európában októberben az elektromos modellek és a kétféle hibridhez tartozó autók eladása elérte az újautó-értékesítések 53 százalékát – derült ki az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) adataiból. Ez a második eset, hogy meghaladták az 50 százalékos határt.