- Úgy tűnik mégis kerülhetnek új kocsik a MÁV-hoz, kiírtak ugyanis egy piaci konzultációs felhívást.
- A kiírás szerint 285 járművet szereznének be, az első beadványokat január 31-ig várják.
- Ez a mennyiség még mindig elmarad attól a tervtől, amit 2022-ben Lázár János, Építési és Közlekedési miniszter állított le.
285 Intercity kocsi szállítására írt ki piaci konzultációs pályázatot a MÁV Személyszállítási Zrt., jelentette be ma délután Facebook oldalán Hegyi Zsolt, a vállalat vezérigazgatója. A kiírásban szereplő információk szerint a piaci konzultációra január 31-ig várják a jelentkezőket. A szállításra a közbeszerzési eljárás után, 72 hónap (hat év) áll majd a nyertes rendelkezésére.
A kiírás szerint a következőket vásárolná a MÁV:
- 169 darab másodosztályú termes kocsit
- 16 darab étkezőszakaszos első osztályú kocsit
- 51 darab első osztályú vezérlőkocsit
- 16 darab alacsonypadlós többcélú teres kocsit
- 17 darab alacsonypadlós kerékpárszállító kocsit
- és 16 darab elsőosztályú termes kocsit.
A járművek engedélyezett legnagyobb sebessége legalább 200 km/h kell, hogy legyen. A kiemelt újdonság a beszerzésben az, hogy a MÁV-hoz évtizedek után először érkezhetnek vezérlőkocsik, amelyek várhatóan nagyban csökkentik majd az állomási fordulóidőket, mert a mozdonnyal nem kell majd körbejárni, azaz átállni a szerelvény egyik végéről a másikra. Azt, hogy a MÁV ezeket a járműveket szabadon kapcsolható egyenkénti kialakításban, vagy folyamatosan kapcsolt, üzemszerűen nem szétcsatolt kész szerelvényekként kéri, nem szerepel a kiírásban.
A mostani kiírás ugyan hatalmas előrelépés a korábbi állapotokhoz képest, azonban még mindig elmarad attól a tervtől, amelyet 2022-es miniszterré válásakor állított le Lázár János, ahol 50 darab hétkocsis ingaszerelvényt szereztek volna be, amely összesen 350 új járművet jelentene.