Itt az Aston Martin 1079 lóerős hibrid szörnyetege, a Valhalla
- 1079 lóerős, 1100 Nm nyomatékot tudó szupersportautót mutatott az Aston Martin.
- A Vallhallában egy biturbó V8-as benzinmotor és három villanymotor dolgozik.
- 2,5 másodperc alatt futja a 0-100-as sprintet és 350 km/h a vége.
- Nyolcgangos DCT váltója van és a belsőégésű motor csak hátul hajt, két villanymotor pedig elöl.
- Aktív aerodinamikát kapott a karosszéria, amivel akár fékezni is tud.
- Független felfüggesztése van adaptív csillapítással és elöl nyomórudas rendszerrel.
- A beltérben remek az anyaghasználat, de érezni, hogy inkább versenyautó.
Nagyjából öt évvel ezelőtt mutatták meg először az Aston Martin Valhallát megelőző koncepcióautót, majd két évvel ezelőtt a gyártáskész változatot is láthattuk. Most jutottunk el oda, hogy hivatalosan is bemutatták a brit gyártó legújabb szupersportautóját, ami olyan modellek konkurense lesz, mint a Lamborghini Revuelto vagy a Ferrari SF90 Stradale.
Mert egy 330-ig gyorsuló Ferrari SF90 nélkül nem lehet teljes a nap, ugye?
Már megint az AutoTopNL borzolja a kedélyeket.

Ebben a ligában nem csak modern technikára van szükség, hanem megdöbbentő katalógusadatokra is, ezt pedig a Valhalla tudja. A hajtás alapját egy mercedes-származék, négyliteres, V8-as, bitrubó motor adja, amit rendesen átépítettek még más Aston modellekhez képest is. Szárazkarteres kenési rendszert, 180 fokos ékelésű flat-plane főtengelyt, módosított vezérlést, más leömlőket és nagyobb turbókat kapott, így a teljesítménye 828 lóerőre emelkedett.
A belsőégésű motor mellé három villanymotort kapott a hajtáslánc: ezek közül egy a váltóharangban, kettő pedig az első tengelyen van. Ezek további 251 lóerőt adnak hozzá a hajtáslánchoz, így végül a Valhalla 1079 lóerőt és 1100 Nm nyomatékot produkál, amivel 2,5 másodperc alatt futja a 0-100-as sprintet, miközben a végsebessége 350 km/h körül alakul. A hajtást egy teljesen új, nyolcsebességes DCT váltó viszi a hátsó kerekekre, az elsőket csak a villanymotorok hajtják. Mivel nincs fizikai kapcsolat a tengelyek között, ezért tudnak játszani a nyomatékelosztással. Emellett a Vallhallában hátul van egy elektronikusan vezérelt sperrdiffi, elöl pedig a kerekenként elhelyezett egy villanymotor tudja ugyanezt a hatást szimulálni.
Az elektromos rendszerrel az autó elméletileg 14 kilométer megtételére képes tisztán elektromos hajtással (legfeljebb 140 km/h-ig), mégsem ezen van a hangsúly. A villanymotorok nem csak a maximális teljesítmény leadásában asszisztálnak, de segítik a belsőégésű motort, amíg abban felépül a kellő töltőnyomás, így nincs turbólyuk. Ez csak egy eleme az egész autót körbehálózó Integrated Vehicle Dynamics Controll (IVC) rendszernek, ami a fékektől, a motoron és a futóművön keresztül a kormányzásig mindenbe beleszól és segít optimális beállítást találni a fő komponenseknek.
Az autó szerkezetének az alapját egy karbon monocoque váz adja, erre csavaroztak fel elöl és hátul is egy-egy alumínium segédkeretet. Ezekhez csatlakozik a független futóműrendszer, amit elöl nyomórudas csillapítással egészítettek ki – hátul hagyományos a felépítése. Mindenhol adaptív Bilstein DTX csillapítás dolgozik a stabilabb futás érdekében, illetve hatalmas karbon-kerámia fékeket szereltek az autó kerekei alá – elöl 410, hátul 290 milliméteres tárcsák vannak. Nem csak a futóműnél és a hajtásnál foglalkoztak a stabilitással, de az autó aktív aerodinamikai elemeket kapott. Ezekkel az idomokkal 240 km/h-s sebességnél 600 kg leszorítóerőt képes generálni amellett, hogy akár légfékgént is tudja alkalmazni őket.
Az autó beltere az Aston Martinhoz hűen a lehető legjobb anyagokból készül és különös figyelmet fordítanak a személyre-szabhatóságra. Emellett viszont látszik rajta, hogy inkább versenyautó, mint sem kényelmes közlekedési eszköz a mindennapokra. Látványos elem az alul és felül is lapolt kormány, illetve az egy szénszálas elemből készült kagylósított ülések is.
A Valhalla elképesztő technikai ínyencségeket sorakoztat fel, de egyelőre nem tudni, hogy mennyi pénzért – a márkát ismerve nem lesz olcsó. Annyit elárultak, hogy a gyártás 2025 második negyedévében fog elindulni és globálisan mindössze 999 darabot építenek majd.
Forrás: Aston Martin

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Nagyon pórul járhat a Stellantis
Ez a cég lehet a legnagyobb vesztese az amerikai vámbombázásnak.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
