- A Ford és a Boreham Motorworks újragondolta az első generációs Ford Escortot, amely most debütált, és hű maradt az eredeti raliautó stílusához.
- Az autó kétféle motorral készül: az alapverzió egy 1845 köbcentis, 185 lóerős, modernizált Ford-Lotus Twin Cam motor, míg a drágább opció egy 2,1 literes, 300 lóerős változat.
- A dizájnt minimálisan modernizálták, miközben megerősítették a karosszériát, csökkentették a tömeget, és modern funkciókat, például klímát és Android Auto, illetve Apple CarPlay támogatást is kínálnak.
- A limitált kiadású modellből mindössze 150 darab készül, darabonkénti ára 146 millió forint. A gyártás 2025 harmadik negyedévében indul.
Még nyár elején jelentette be a Ford és a Boreham Motorworks, hogy utóbbi újragondolja a Ford Escortot és az RS200-at. Az Escortot egy korhű autónak mondták, míg utóbbiról azt állították, hogy egy restomod lesz . Az eredeti ralilengedához hű, Escort Mk1 RS névre keresztelt, vadiúj Mark I-es Escortot most leplezték le.
A Boreham tiszteli a múltat, így mindenféle villany-humbugtól mentes motorpalettával álltak elő: az első opció, amely az Mk1 RS alapfelszereltsége, egy újragondolt Ford-Lotus Twin-Cam motor, aminek a hengerűrtartalmát 1557 köbcentiről 1845 köbcentire növelték. Ez a motor így már 185 lóerőt tud egy precíz, modern üzemanyag-befecskendező rendszer segítségével. Ehhez társul egy négysebességes, egyenes fogazású Ford bullet kézi váltó.
A másik, drágább opció egy közútra hangolt, 2,1 literes motor, ami kevesebb, mint 85 kilót nyom, 300 lóerős és akár 10 ezres fordulatszámra is képes. A hegyes szívómotorhoz olyan alkatrészekre is szükség volt, mint a kovácsolt acél hajtókarok, más főtengely, továbbfejlesztett üzemanyag-befecskendezés, elektronikus fojtószelep-vezérlés és egy egyedi, titánból készült kipufogórendszer. Ehhez egy ötsebességes, dogleg kiosztású - 1-es balra lent - kézi váltó jár. Blokkolásgátló, szervó és kipörgésgátló egyik verzióban sincs.
A műszaki modernizálás mellett a dizájnt is hasonló módon kezelték. Az autó dimenziói változatlanok és a formán csak apróságokat változtattak: óvatosan modernizálták és sportosabbá tették. Ez nemcsak látható változásokat jelent: megerősítették a karosszériát, ami növelte a torziós merevséget, sőt, ahol lehetett szénszálat használtak. Aki szeretné, sötétített oldalablakokat és fűthető első és hátsó szélvédőket is kérhet. Mennyivel lett nehezebb az Escort? Nagyjából semmivel: a Boreham Escort mindössze 800 kilós.
A beltérhez is óvatosan nyúltak: a műszeregység analóg, a középkonzol korhű, egyedül az 1 DIN-es rádió helyére került egy apró kijelző, hogy az Android Auto vagy az Apple Carplay tudjon min futni. Valamint klíma is van.
Az régi-új Escort nem olcsó és limitált darabszámban készül: összesen 150 darabot készítenek belőle. Ezek darabja 146 millió forintról indul, a gyártását valamikor 2025 harmadik negyedévében kezdik.