- Furcsán átalakított Skyline-t mutatott a Nissan.
- A gyárinak látszó R32 GT-R-ből kihajították az RB26DETT-t és a nagyszerű összkerékhajtást.
- Az R32 elektromos hajtásláncot kapott.
Az utóbbi években a Nissan Skyline szinte összes verziójából kívánatos gyűjtői csemege lett. A filmszerepek és a videójátékos megjelenések miatt az R34 GT-R lett a legnépszerűbb Skyline, pedig az igazi úttörő az egyik felmenője volt.
A Skyline R32 GT-R motorterébe került be először a csodálatos, kétturbós sorhatos, az RB26DETT, illetve – sok más műszaki finomsággal együtt – itt alkalmazták először Skyline-ban az akkor szuperfejlettnek számító ATTESA E-TS összkerékhajtást. Az R32 GT-R modern műszaki megoldásait kapták később az R33 GT-R-ek és az R34 GT-R-ek, kissé továbbfejlesztve.
A Nissan most húzott egy merészet, és kihajították egy R32 GT-R alól az összes olyan cuccot, amitől a típus a maga idejében durvának számított. Most sokan biztosan éles fegyverért nyúlnak majd: elektromos hajtást építettek be a csodásan éneklő RB26 és a nagyszerű összkerékhajtás helyére.
【R32EV】vol.14
— 日産自動車株式会社 (@NissanJP) November 5, 2024
10月27日に富士スピードウェイで開催されたR’s Meetingにて、製作途中のR32EVを展示しました。
#GTR #R32EV pic.twitter.com/xOxsZJMK6q
Már 2023 eleje óta dolgozik egy lelkes csapat az elektromos Godzillán, most értek a projekt végére. Bár a furcsa Skyline elkészült, a Nissan még semmilyen konkrét adatot nem osztott meg a kész autóval kapcsolatban. Nem tudjuk tehát, hogy az újdonság milyen nehéz, mekkora teljesítményt tud, és azt se, hogy milyen kapacitású akkumulátort szereltek bele.
Szerencsére a Nissan külsejét nem bántották: első ránézésre az elektromos Skyline R32 EV teljesen úgy néz ki, mint egy gyári, szépen felújított R32 GT-R.
Forrás: Nissan