Az autógyártók csak eljátsszák az áldozat szerepét?
- A T&E elemzése szerint az autógyártók elérik a 2025-ös CO2 szén-dioxid-kibocsátási célokat.
- Kijelentésüket arra alapozzák, hogy erre már 2017 óta készülnek és csak az utolsó pillanatban dobják piacra az igazán alacsony károsanyag kibocsátással rendelkező járműveiket.
- Viszont nem ússza meg mindenki büntetés nélkül, elemzések szerint a VW, a Stellantis és a Renault-Nissan-Mitsubishi fizetheti a legtöbb bírságot.
Az Európai Parlamentben keringő elemzések szerint az autógyártók akár 15 milliárd eurónyi bírságot is fizethetnek, ha nem teljesítik a 2025-ös szén-dioxid-kibocsátási célokat.
A számítások szerint a Volkswagen 7,8, a Stellantis 3,5 és a Renault-Nissan-Mitsubishi 2,8 milliárd eurós bírságra számíthat, ha nem sikerül teljesíteniük a 2025-ös kvótát. Viszont az előrejelzéseket 2024 első felében mért eladásokra alapozzák, emiatt pedig nem biztos, hogy tényleg ekkora bírságra kell számítaniuk.
Január 1-től az érintett cégek modelljeinek átlagos szén-dioxid-kibocsátása nem haladhatja meg a 93,6 gramm/kilométert. Ez 15 százalékkal kisebb az érvényben lévő 110,1 gramm/kilométeres értéknél. Ezt legegyszerűbben úgy tudják elérni, ha eladásaik legalább ötödét villanyautók teszik ki - ez viszont jelen helyzetben nehéz feladatnak tűnik, hiszen a vártnál alacsonyabb a villanyautók iránti kereslet, így olyan radikális eszközöket is be kell vetniük a gyártóknak, minthogy megemelik a belső égésű motoros autók árait.
Durván drágulhatnak a belső égésű motoros autók – így tennék vonzóbbá a villanyautókat
Ha nem teljesítik a szén-dioxid kvótát milliárdos büntetést kapnak a gyártók.
Van kiút
A Transport & Environment cikke szerint az autógyártók már 2017 óta készülnek a 2025-ös célokra, és jellemzően a szabályozási évre tartalékolják az alacsony kibocsátású modellek értékesítését. A lap szerint gyakorlatilag ez történik 2025-ben, hiszen idén rengeteg olyan elérhető árú, kisebb villanyautót mutatott be több gyártó is, amelyek jövőre érkeznek – például Renault 5, Skoda Elroq, Ford Puma Gen-E.
Merd vagy merde, az itt a kérdés
A szerelemtől megittasult stáb megrohadt a munkában, a szokásosnál évekkel hamarabb végeztek, mert annyira akarta mindenki, hogy végre kijöhessen.
A legtöbb elemzéssel az is probléma, hogy fix, 95 gCO2/km-es célértékkel számol minden gyártóra, pedig a valóságban ez az érték az eladott autók átlagos tömegéhez és az alacsony kibocsátású járművek utáni bónuszokhoz igazodik.
Vagyis a lap azt írja, hogy a 2025-ös CO2-célok elérhetők és reálisak, hiszen különféle bónuszokkal és kibocsátási kreditekkel lejjebb tolható a kvóta. Ezáltal a legnehezebb helyzetben levő Volkswagen is megúszhatja egy milliárd eurós bírsággal, ha sikerül 17 százalékra növelni elektromos járműeladását és/vagy emissziós pooling megállapodást (kibocsátási kvóták vásárlása más gyártóktól) köt a Teslával.
Vagyis az autógyártók kisebb trükközésekkel megoldják, hogy ne kelljen bírságot fizetniük, viszont ez nem jelenti azt, hogy ne tartanák tényleg túlzásnak az új kvótákat. A BMW is hangosan kifejtette véleményét a kibocsátási normáról és annak hosszútávú, negatív hatásairól az autóiparra nézve. Hans Dieter Pötsch, a Volkswagen elnöke arra szólította fel az európai unió vezetőségét, hogy halassza el a hagyományos belső égésű motorok szén-dioxid-kibocsátási normájának 2025-re tervezet szigorítását.
Euro 7: Nincs szükség további szigorításra
Ha így haladunk, lassan tarthatatlanná válik az Euro 7 tervezett bevezetési határideje. De még az sincs talán kizárva, hogy nincs szükség az új szabványra.
Elkezdődött a fenyegetőzés és a riogatás uniós szigorítás miatt
Az európai gyártók szeretnék eltolni az új kibocsátási norma 2025-re tervezett bevezetését EU-ban. A környezetvédők szerint ez abszurd kérése.
Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) pedig kiadott egy olyan nyilatkozatot, ami arról szól, hogy két évvel el kellene halasztani a 2025-re tervezett kibocsátás-szigorítást - viszont mindhiába, mert már biztosan szigorítanak 2025-től.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?
Minőségibb annyival a Dezent, hogy megérje a felárat a Hijoinhoz képest?
- Hírek
A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja
Ennek ellenére a pilótacserének maga Max Verstappen sem örült.
- Hírek
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.
- Közélet
5 autó, aminek őrült tempóban szállt el az ára
Azt hiszed, hogy értelmes áron vehetsz R5 GT Turbót vagy E46 kabriót? Gondold újra. Váratlan tempóban dráguló autók következnek.
- Hírek
Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok
Ez derült ki a Yahoo News és a YouGov új kutatásából.
- Hírek
Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról
Ebben a kategóriában a tarifák miatti áremelkedés mértéke 5855 dollár, azaz 2,2 millió forint is lehet.
- Tesztek
Fedetlen hétköznapok a jólét jegyébenHasználtteszt: Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.4 TSI - 2012.
Minden prózai fröcsögést hátra dobva lássuk meg a lényeget: a kabrió nem csak menőzésre, de az egészségi állapotunk javítására is alkalmas.
- Hírek
Kimaxolták a Porsche egyedi kéréseit ezen a 911 S/T-n
A kivitelezés 10/10, az ízlés szubjektív.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Közélet
Elvárható-e, hogy észrevedd a bajt?- Segitség, átvertek!
Erzsébet néhány hete vásárolta ezt a Nissan Micrát, de a birtoklás első pillanatától kezdve csak hibákkal találkozik.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Brabus Merci ellen gyorsult a Porsche 911 Turbo, végül a fal nyert
A Hollandiában rendezett gyorsulási verseny egyik futama nem sikerült túl jól.
- Hírek
Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében
Soha nem volt jogosítványa, az autón pedig nem működött a világítás.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
