Durván drágulhatnak a belső égésű motoros autók – így tennék vonzóbbá a villanyautókat
- Az EU szigorúbb szén-dioxid-kibocsátási határértékei miatt az autógyártók kénytelenek növelni villanyautóik eladásait, hogy elkerüljék a súlyos büntetéseket, ezért a benzines modellek árait emelik.
- Jövőre az átlagos kibocsátási határérték 15 százalékkal csökken, és a járműeladások egyötödének elektromosnak kell lennie.
- Az ipar nehézségekkel küzd: túlkínálat, gyenge kereslet, csökkenő támogatások, valamint az olcsóbb kínai modellek növekvő versenye sújtja a piacot.
- Az emissziós pooling, az árkedvezmények, illetve a benzines autók drágítása mind stratégiák az előírások betartására, de a gyártók szerint az EU-nak enyhítenie kellene a szabályokon, mert az elektromos járművek iránti kereslet még nem érte el a szükséges szintet.
Egyre több európai autógyártó készül árkedvezményekkel elektromos járműveikre, miközben drágítják a belső égésű motorral szerelt modelleket. A döntés hátterében az Európai Unió szén-dioxid-kibocsátására vonatkozó határértékek csökkentése áll, amelyek jövőre lépnek hatályba. A szigorítás gyakorlatilag azt jelenti, a legtöbb gyártók járműeladásának egyötödét villanyautók kell, hogy kitegyék. Ha ez nem valósul meg súlyos büntetésekre, több milliárd eurós bírságra számíthatnak - írta a Reuters.
Az európai autógyártóknak van oka az emissziós félelemre?
Méretes bírságok vannak kilátásban?
Az érintett cégek modelljeinek átlagos szén-dioxid-kibocsátása az új szabály szerint nem haladhatja meg a 93,6 gramm/kilométert. Ez 15 százalékkal kisebb az érvényben lévő 110,1 gramm/kilométeres értéknél. Erről a szabályról a covid előtti utolsó békeévben, 2019-ben állapodtak meg az EU tagállamai. Akkor sokkal optimistább előrejelzések voltak érvényben mind az autóeladások alakulásával, mind ezen belül az elektromos autók térnyerésével kapcsolatban.
Eközben az ipar túlkínálattal küzd a gyenge kereslet, a növekvő kínai verseny és a csökkenő elektromos járművek iránti támogatások miatt. Az olyan nagy gyártók, mint a Volkswagen, a Stellantis és a Renault, az utóbbi hónapokban már figyelmeztettek a profit csökkenésére.
Részmunkaidőre helyezik át a kölni Ford gyár dolgozóit, annyira nem megy a Capri és az Explorer
Pedig kétmilliárd dollárt költöttek a gyár átalakítására korábban.
Ezt vedd meg, légyszi!
A cégek az új szabályok miatt a villanyautók iránti kereslet növelésére kényszerülnek. A Stellantis, a Renault és a Volkswagen az utóbbi hónapokban több száz euróval emelte benzines modelljeinek árait Európa-szerte, miközben villanyautók ára változatlan maradt – viszont így is akad kivétel, a Dacia Spring november végén 200 ezer forinttal lett drágább. Franciaországban Peugeot 500 euróval emelte több belső égésű motoros modell árát.
Az áremelések csökkentik a benzines és elektromos járművek közötti árkülönbséget, viszont nem valószínű, hogy a vásárlás ösztönző az, hogy valami drágább lett, ráadásul a piac most is küzd azzal, hogy eltűntek az olcsó kisautók, a további drágulás sokkal inkább a használtautók felé tolhatja a vásárlók egy részét és nem feltétlenül az elektromos autók irányába.
Kinyírják a kisautókat. Ki a gyilkos?
A legkönnyebben fenntartható kategória hullik ki éppen, ami azt is jelenti, hogy használtan sem marad egy idő után egyszerű kisautó.
Akciók és/vagy csapatmunka
Az igazán megnyerő stratégia a villanyautók árának csökkenése lehetne, ez viszont a gyártónak hátrány, hiszen kisebb haszonkulccsal kell számolniuk. Ilyen lépésre a Volkswagennél volt példa, akik Németországban 30 ezer euró alá csökkentették az ID.3 árát (eközben nálunk 19,2 millió forintról indul, ami átszámolva 47 ezer euró).
Jó autó, csak majd csengess a kasszánál
ID.3, én téged a hibáiddal együtt is kedvellek. Tényleg. De mondd, miért teszed ily nehézzé a románcunkat? Nagyobb így az élvezet?
Megoldás lehet még, hogy a gyártók elkerüljék a büntetést az emissziós pooling, vagyis kibocsátási kvóták vásárlása más gyártóktól, akik nagyobb arányban értékesítenek elektromos autókat. Ilyesmit a Suzuki csinált a közelmúltban, aki a Geely tulajdonában lévő Volvóval teljesíti közösen az emissziós célokat.
Brüsszelezés(?)
Bár a gyártók mindent megtesznek a szabályok betartása érdekében, az ipar továbbra is reméli, hogy az Európai Bizottság enyhít a célokon. Luc Chatel, a francia autóipari szövetség (PFA) elnöke szerint az ipar tűrőképessége véges: „Nem tudunk elég elektromos járművet eladni, és közben megbüntetnek a benzinesek miatt. Mit akarnak, lovaskocsikat gyártsak?” Ez azonban jelenleg hiú reménynek tűnik, ugyanis Wopke Hoekstra, az Európai Unió éghajlat-politikai biztosa a napokban arra a kérdésre, hogy fontolgatja-e a gépjárművek szén-dioxid-kibocsátására vonatkozó szabályok megváltoztatását, azt válaszolta: Nem!
Nem enged az EU: marad a határidő
Az autógyártók több időt szeretnének a CO2-kibocsátási célok eléréséhez, de az Európai Unió nem enged.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok
Ez derült ki a Yahoo News és a YouGov új kutatásából.
- Hírek
A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja
Ennek ellenére a pilótacserének maga Max Verstappen sem örült.
- Hírek
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.
- Hírek
Kimaxolták a Porsche egyedi kéréseit ezen a 911 S/T-n
A kivitelezés 10/10, az ízlés szubjektív.
- Gumidoktor
Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?
Minőségibb annyival a Dezent, hogy megérje a felárat a Hijoinhoz képest?
- Hírek
Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról
Ebben a kategóriában a tarifák miatti áremelkedés mértéke 5855 dollár, azaz 2,2 millió forint is lehet.
- Közélet
5 autó, aminek őrült tempóban szállt el az ára
Azt hiszed, hogy értelmes áron vehetsz R5 GT Turbót vagy E46 kabriót? Gondold újra. Váratlan tempóban dráguló autók következnek.
- Tesztek
Fedetlen hétköznapok a jólét jegyébenHasználtteszt: Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.4 TSI - 2012.
Minden prózai fröcsögést hátra dobva lássuk meg a lényeget: a kabrió nem csak menőzésre, de az egészségi állapotunk javítására is alkalmas.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Közélet
Elvárható-e, hogy észrevedd a bajt?- Segitség, átvertek!
Erzsébet néhány hete vásárolta ezt a Nissan Micrát, de a birtoklás első pillanatától kezdve csak hibákkal találkozik.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében
Soha nem volt jogosítványa, az autón pedig nem működött a világítás.
- Hírek
Brabus Merci ellen gyorsult a Porsche 911 Turbo, végül a fal nyert
A Hollandiában rendezett gyorsulási verseny egyik futama nem sikerült túl jól.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
