Trump lenyúlná Európa autógyártásának krémjét, de ez megfeküdné az USA gyomrát
- Az elemzők azt találgatják, mit próbál majd megvalósítani választási ígéreteiből Donald Trump.
- A beígért vámtarifák több autógyártóra hozták a frászt.
- A korábban bedobotot tervekkel azért akad több probléma is.
Ráhozta a frászt az európai autógyártókra, amikor Donald Trump, az Egyesült Államok megválasztott elnöke választási kampányában arról beszélt, hogy 10-20 százalékos egységes vámtarifát vezetne be az USA-ba irányuló minden importra – írta a CNBC az esetleges amerikai büntetővámról szóló szakértői találgatásokat összegző cikkében.
Trump szeptemberben például azt mondta, hogy a német autógyártókat amerikai autógyártókká akarja tenni. Azt akarja, hogy az USA-ban gyártsák modelljeiket. Hozzátette még, hogy a tarifa a világ egyik legcsodálatosabb szava. Bármikor hallja, zene füleinek.
Megválasztása után 25 százalékos vám bevezetésével fenyegette meg az USA-ba Kanadából és Mexikóból érkező importárukat, amivel egy csapásra véget vetne az észak-amerikai szabadkereskedelemnek. Mindezt figyelembe véve nem tudható, hogy amikor lelkendezik a vámokról, akkor csak szokásos, erőszakos fenyegetőzésről van-e szó.
Akárhogy is van, komolyan kell venni a jövendő elnököt
Ez fekete doboz marad a kívülállóknak, így az európai, ezen belül a német döntéshozóknak, akik kénytelenek komolyan venni mindent, amit a világ legerősebb államának jövendő feje mond. Az esetleges amerikai tarifa a legrosszabbkor jön a német autógyártóknak, a Volkswagennek, a Mercedesnek és a BMW-nek.
Példátlan méretű sztrájkhullámra készülnek a Volkswagen dolgozói
Továbbra sem közelednek a nehéz helyzetbe került Volkswagen és az állásukat féltő dolgozók álláspontjai.
Mindhárom cég profitfigyelmeztetéseket volt kénytelen bejelenteni az elmúlt hónapokban, miután az elporladó kínai eladásaik és a gyenge európai újautó-piac miatt nem tudják azt a pénzügyi teljesítményt hozni, amit befektetőik az elmúlt években megszoktak. Trump ugyan nem emlegette Európát a vámokkal sújtandó partnerek között legutóbbi megszólalásaiban, de ez nem jelent semmit.
A német autógyártók 2023-ban 23 milliárd euró értékben exportálták termékeiket az Egyesült Államokba – derült ki az Eurostat és az ING Research adataiból. Ez az USA-ba irányuló teljes német kivitel értékének 15 százaléka. Logikus, hogy tetszene Trumpnak, ha ezt lenyúlnák.
Ez azért nem olyan egyszerű
A szakértők persze nem veszik készpénznek, amit a megválasztott elnök a választási kampányban mondott. Ami azt illeti, ha annak vennék, akkor is megbukhatnának a realitások próbáján. A közgazdászok emlékeztetnek arra, hogy az USA-ban négy százalék körül alakul mostanság a munkanélküliségi ráta, ami megfelel a teljes foglalkoztatásnak.
Következésképpen egy teljes iparág átszipkázása Európából az Egyesült Államokba beleütközhetne abba az apró problémába, hogy nem lenne ember, aki az új üzemekben dolgozna. Emellett a Volkswagen arra hívja fel a figyelmet, hogy az USA-ban értékesített autói 90 százalékát Észak-Amerikában gyártja. Hasonló a helyzet a Mercedes-Benzzel, amely 12 bázison 11 ezer embernek ad munkát az Egyesült Államokban, és a BMW-vel, amelynek az USA 12 államában 30 gyára van.
A környezetvédők némileg másként látják a helyzetet – derült ki Julia Poliscanova, az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség (T&E) igazgatójának szavaiból. Úgy látják, hogy Trump villanyautókkal szembeni ellenérzései – szerinte az elektromos autózás a kínai autógyártók falova, amelyben bejuthatnak az amerikai piacra és elfoglalhatják azt – Európának segítenek.
A T&E főnöke úgy véli, az európai autóiparnak folytatnia kell az átállást a környezetet hosszabb távon kevésbé szennyező technológiákra. Szerinte ki kell használni, hogy a megválasztott amerikai elnök a hagyományos autók gyártását mesterségesen védő lépéseket tehet, ami végül is versenyelőnyt hozhat az európai autómárkáknak. Feltéve, ha folytatják alkalmazkodásukat a villanyautók közelgő korszakára.

Az oldalról ajánljuk
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Macskamentás üléssel rukkolt elő a Honda, hogy jól érezze magát házi kedvencünk
Ha sikeres lesz, jön a kaparófaként szolgáló váltókar.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
