- A közlekedési dugókat az utak szűk keresztmetszete okozza.
- Ezért logikusnak tűnhet, hogy ha enyhíteni akarjuk őket, akkor bővíteni kell az úthálózatot. Felmérések sora bizonyítja, hogy ez tévedés.

A dugók a közlekedés megszüntethetetlen velejárói, legalábbis ez derült ki a legújabb ezzel kapcsolatos felmérésből is – idézte a holland vizsgálat tanulságait Transport & Environment (T&E) honlapján megjelent összefoglaló.
Bővülés és növekedés
Ha csúcsforgalomban egy százalékkal gyorsabbá válik a közlekedés, akkor egy százalékkal emelkedik az utakon közlekedő autók száma. A holland közúti felügyelet tanulmánya olyasmit állapított meg ismét, amelyet számos korábbi vizsgálat is alátámaszt. A T&E öt jelentést hasonlított össze, amelyek ugyanazt az eredményt hozták.
Tudod, ki miatt van dugó? Miattad, miattatok, miattunk
Vannak, akik minden reggel ott ülnek az autójukban, és anyáznak a tömeg miatt. Pedig nem lenne nekik muszáj.
A csúcsforgalomban mért sebesség növekedése egyenes arányos az autók számának bővülésével, ami visszaállítja a korábbi haladási időt. A főútvonalak esetén árnyalatnyit jobb a helyzet. A csúcsforgalom sebességének egy százalékos növekedése „csak” 0,75 százalékos bővülést eredményez az autók számában.
Hollandiában az autópályák szélesítésének hatását is vizsgálták. Tizenhat eset alapján ezek mindegyike egytől egyik a forgalomarányos növekedését hozta. Magyarán az autósok azonnal kihasználják, ha több helyet kapnak a vezetésre. Amikor rosszabbodnak a dugók, akkor az autósok egy része kerülőutakat keres, míg mások inkább igénybe veszik a tömegközlekedést. Az enyhébb dugóknak ellentétes hatása van. Például a Zeeburger alagút megnyitása Amszterdam közelében odavezetett, hogy 16 százalékkal emelkedett az Északi-tengeri csatornát keresztező autók száma a csúcsforgalmi időszakokban. Ezzel egyidejűleg az autókban ülők száma átlagosan hét százalékkal csökkent és 31 százalékkal nőtt azoknak az autósoknak a száma, akik visszatértek az autóhasználathoz a csúcsforgalomban. A végeredmény az, hogy a csúcsforgalmak közlekedési tempója 1988 óta nem változott. A dugók miatt az autósok éppen annyi időt veszítenek, mint húsz évvel ezelőtt.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A farmerek miatt jött a trumpi fordulat
Trump egyelőre nem teszi tönkre egyetlen csapással az észak-amerikai autóipart.
- Hírek
Mégis mennyien mennek baromi gyorsan az Autobahnon? Meglepő felmérés született
A többség nem annyival közlekedik, amennyivel gondolnád.
- Hírek
Videón, ahogy két kisgyereket is eltalál a zebrán egy autós Fonyódon
Ijesztő videó érkezett a rendőrségtől.
- Égéstér
Az idei Bamako magasságai és mélységei
Két győztes érkezett stúdiónkba: Jeney Gyuri a motoros versenykategóriát, Balló Marci pedig az erkölcsi győzelmet és az év médiaribanca díjat vitte haza.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Csak a csomagokat akarta kézbesíteni, végül hajóval kellett kimenteni a futárt
Kellemetlen helyzet.
- Nepperűző
Autót anyámnak: a stíluson a Suzukik hasalnak el, a megbízhatóságon a Fiat?
Anyámnak vennénk új autót 5 millió forintig, a stílusosság sem elhanyagolható.
- Hírek
Kisiklott és felborult egy kerozint szállító vonat a Liszt Ferenc Repülőtéren
A fővárosi hivatásos tűzoltók végzik a műszaki mentést.
- Hírek
Kínai modell lett az év elektromos autója Japánban
A második helyet egy Honda, a harmadikat egy Hyundai húzta be.
- Hírek
Beperel egy renitens márkakereskedést a Volkswagen
14 éven keresztül produkált borzalmas számokat a kereskedés, a Volkswagennek most lett elege.
- Hírek
A legnépszerűbb kategóriát támadja hamarosan az új Jeep, mutattak is róla néhány részletet
Az új Compass a Stellantis STLA Medium platformjára épül, tehát nem lesz olyan kicsi.
- Hírek
Cégautós adókedvezményeket bolygatna az EU, mert nem fogynak a villanyautók
Az unióban az új autók 60 százalékát cégek vásárolják.
- Tesztek
Önmagunktól lopni nem szégyenMenetpróba: Audi Q5 – 2025.
A Q5 és az SQ5 harmadik generációjával nem merészkedett messzire az Audi a megszokott stílustól, és ez lehet a siker kulcsa.
- Hírek
Ritka Mercedest akart venni, lehúzták 2 milliárd forintnyi dollárral
Kiderült, hogy az autóért kiperkált pénz egy elítélt csalónál kötött ki.
- Hírek
A Tesla Model 3 lenyomta az Astrát és a Passatot Magyarországon
Már a harmadik helyen van a magyar importlistán. Egyetlen autóval maradt le a Focus mögött.
- Közélet
Megjött a nyárigumiteszt: három gumit azonnal el kell felejteni
Az összesítésben a Continental, a Bridgestone, a Goodyear és a Michelin terméke szerepelt a legjobban. Az ára miatt a Nexen is jó választás.
- Hírek
A Volkswagen bemutatta az olcsó villanyautóját, de árulni csak később kezdik
20 ezer euróért, azaz 8 millió forintért ez egy olcsó villanyautó lesz, de nem véletlenül várnak két évet a piacra kerüléssel.
- Hírek
A helyszínen jártunk: karambolozott egy busz és egy villamos a Kolosy téren, Budapesten
A villamos kisiklott, illetve mindkét jármű csúnyán összetört.
- Hírek
Repülhet a Nissan vezére, mégis elfogadnák a Honda pénzét
A legfelsőbb vezetés már bármire hajlandó lenne, hogy mentse a helyzetet.
- Hírek
Novemberben végleg leáll a Ford Focus gyártása
A Mondeo és a Fiesta után a Ford harmadik népszerű tömegmodelljét is beszántják.
- Hírek
500 km-es hatótávval jöhet az új elektromos Mercedes V osztály
A Merci megszellőztette az új elektromos V osztályt.
- Hírek
Öt perc alatt 300 km: érkezik a BYD új, 1000 voltos platformja
A nagyfeszültségű rendszer nagy töltési teljesítményt ígér.
- Tesztek
Kövezzetek meg: jót autóztam egy átlagos villanyautóval!Teszt: Ford Explorer Extended Range
Nem tökéletes, sőt, rengeteg hibája van, de mégis megértem, aki akár egy Tesla Model Y helyett választja. Elmondom, miért.
- Hírek
Globális terjeszkedésbe kezd a Xiaomi
Fokozatosan nyitnak a különböző régiókban, egyetlen kivétellel.
- Hírek
Megtankolta lopott rendszámos autóját majd fizetés nélkül elhajtott
A tatabányai rendőrség a lakosság segítségét kéri az ügyben.
