- Élesben tesztelték a Yangwang U9 különleges futóművét.
- A DiSus-X rendszerrel az autó akár ugrani is tud menet közben.
- Az első akadálynál hat métert ugrott 120 km/h-s sebességnél.
- A rendszer bemutatása valószínűleg csak marketingfogás.
Egy ideje már teszteli a BYD alá tartozó Yangwang az U9 nevű elektromos szupersportautót, amit nemrég a Nürburgringen is meghajtottak. A négy villanymotorral ellátott, 1300 lóerős sportautó nemcsak eszeveszett gyors, de olyan különleges technikákat kapott, mint például a DiSus-X lengéscsillapítási és rugózási rendszer, amivel az autó táncolni, háromkerekezni vagy akár ugratni is tud.
Jelen esetben az ugratás a legérdekesebb tulajdonsága, mert úgy néz ki, hogy az U9 ezt menet közben is tudja használni. Nemrég közzétettek egy rövid videót, amin egy 2,5 méter átmérőjű kátyúnak küldték neki az autót nagyjából 120 km/h-s sebességgel. A mély lyukban simán kiszakadna egy átlag autó kereke – főleg ilyen sebességnél –, de az U9 egyszerűen átugrotta az akadályt. A videó leírása szerint a 2,5 tonnás elektromos autó képes volt hat métert ugrani, ezzel elkerülve a kátyúkárt – ráadásul sofőr nélkül!
Lassított felvételen igazán látványos, ahogy dolgozik a DiSus-X futómű: először az autó elejét, majd a hátulját dobja meg, landolás előtt pedig kinyomja a kerekeket a finomabb érkezés érdekében. Nagyon hasonló manőverrel kezeli a következő akadályokat is. Négyméteres hosszban szórtak le 35 mm-es tüskéket, végül pedig csak színes porokat ugrik át az autó – ebben látszólag már semmi kockázat nincs, csak látványelem.
Ahogy magának a funkciónak sincs megragadható értelme, hiszen a hétköznapokban életszerűtlen, hogy az autónk folyamatosan átugrálja a kátyúkat – emellett balesetveszélyes is lehet. Egyhamar legalábbis ne számítsunk arra, hogy Budapest gyalázatos útjain nyúl módjára ugráló elektromos autókkal találkozunk majd, ez inkább erőfitogtatás lehet a BYD részéről, amivel reklámozhatják a DiSus futóműrendszereiket.
Forrás: Carscoops