- Tavaly a Tesla 1,79 millió autót értékesített, ezzel megelőzte az Audi globális eladási számát, amely 1,67 millió darabra csökkent.
- Az Audi 12 százalékos visszaesést szenvedett el a 2023-as évhez képest, miközben elektromos modelljeik eladása is nyolc százalékkal, 164 ezer darabra esett vissza. A Tesla mindeközben csak egy százalékkal kevesebb autót adott el, mint az előző évben.
- A német autógyártók, köztük az Audi, Kínában és más kulcspiacokon (pl. Németország, Észak-Amerika) is visszaesést tapasztaltak a prémium szegmens iránti keresletben. Ennek oka a bizonytalan gazdasági helyzet és a helyi versenytársak előretörése, valamint az európai támogatások csökkenése.
Tavaly a Tesla több autót tudott eladni, mint az Audi, annak ellenére, hogy az amerikai gyártó a vártnál kevesebb járművet értékesített – egy százalékkal. Ehhez képest az Audi sokkal nagyobbat bukott, a 2023-as évhez képest 12 százalékkal kevesebb autót tudtak eladni. Szám szerint a Tesla 1,79 millió autót adott el globálisan, míg az Audi 1,67 milliót - írta a Bloomberg. Az Audi elektromos modelljeinek eladásai nyolc százalékkal csökkentek, vagyis egy év alatt nagyjából 164 ezer darabot tudtak eladni.
A Tesla apró visszaesésétől függetlenül megőrizte pozícióját, mint a legnagyobb villanyautó gyártó, de közben már több évtizedes múlttal rendelkező autógyártót is megelőzött. A Model Y a világ egyik legkelendőbb autójává vált, amit a nemrég bemutatott frissítése csak tovább erősíthet.
A német autógyártók, köztük az Audi, nehézségekkel küzdenek a luxusautók iránti mérsékelt kereslet miatt Kínában, ahol a gazdasági fellendülés bizonytalan, és a helyi gyártók is megjelentek a prémium szegmensben. Európában az elektromos járművek eladásai alulmaradtak, miután több ország is enyhítette vagy megszüntette a villanyautós támogatásokat. Ezek a problémák 2024-ben nyereségcsökkenési figyelmeztetések sorozatához vezettek, egyebek között a Volkswagen, a Mercedes-Benz és a BMW esetében is.
A márka eladásai viszont nem csak Kínában, hanem olyan kulcsfontosságú piacokon is visszaestek, mint Németország és Észak-Amerika. Ennek hatására a Volkswagen csökkentette a gyártási kapacitásait, és az Audi bejelentette, hogy bezárja brüsszeli üzemét a Q8 E-tron SUV gyenge kereslete miatt.
Az Audi idén tervezi az A7 és a Q3 modellek frissítését, valamint új plug-in hibrid modellek bemutatását, amelyektől növekedést várnak. Gernot Döllner vezérigazgató január 13-i nyilatkozata szerint a vásárlók számos új modellre várhatnak, amelyek remélhetőleg fellendítik a márkát.