Itt egy lerottyant Bentley, mindössze 828 ezer kilométerrel, szotyipénzért

2025.01.14. 16:37 Módosítva: 2025.01.14. 16:38

  • Sokat futott Bentley Continental GT-t támasztottak le egy amerikai használtautó-telepen.
  • A luxusautó órája 514 636 mérföldet, átszámítva 828 226 kilométert mutat.
  • Sérült az eleje és megült a futóműve.
  • A belseje szép, de van benne hibaüzenet.
  • Garantáltan drága lesz megjavítani, nem biztos, hogy megéri feltámasztani.

Különleges autót toltak be a Copart telepére a floridai Tampa városában. A cég gyakran foglalkozik törött vagy bontott luxusautókkal, így nem meglepő, hogy náluk landolt ez a 2005-ös, leélt állapotú Bentley Continental GT. Az autónak enyhébb balesete lehetett: az első lökhárító alsó része hiányzik és kissé csálén áll a bal sárvédő is.

Az első futómű látszólag megereszkedett, valószínűleg a légrugó adta meg magát, ami gyakori hiba. A Continental GT nemcsak koros, hanem extrém sokat is futott: az órája szerint összesen 514 636 mérföldet, vagyis átszámítva 828 226 kilométert mentek vele.

Ilyen futásteljesítményre általában egy átlagos autónál is hümmögünk, egy méregdrága luxusautónál azonban ez egészen kirívó érték. Ezek az autók jellemzően jól tartják magukat egy darabig, aztán jönnek a költséges hibák. 

A magas hőterheléstől a motortérben elolvadnak a kábelek, a magas teljesítménytől és nyomatéktól elpattannak a fém alkatrészek vagy a puszta súlytól hevesebben fáradnak a futóműelemek, amik nehezen fenntarthatóvá tesznek egy ilyen autót. Erről a konkrét Continental GT-ről kevés infót kapunk, azonban a műszercsoport fotóján is látható a Fault, Running Gear, Workshop felirat, ami nem hangzik olcsón orvosolható hibának.

Az is érdekes pont, hogy vajon milyen állapotban lehet a hatliteres, 560 lóerős, 650 Nm-es csúcsnyomatékú W12-es Volkswagen-eredetű motor. Nincs túlfeszítve, de ilyen futás mellett bármi megtörténhet: 48 szelepet szárszimeringezni nagy meló és valószínűleg 12 henger fúrása sem kis gépmunka, nem beszélve a turbók felújításáról.

A beltér váratlanul egészséges: a vezetőülésen például jól látszanak a használat nyomai de egyáltalán nincs kiszakadva vagy kiülve. A hátsó sor makulátlan, mintha soha nem utazott volna ott senki, a műszerfal pedig látszólag karcok és kopás nélkül túlélte a kilométereket. Mindent összevetve nehéz megmondani, hogy érdemes-e még feltámasztani egy ilyen sokat futott luxusautót vagy el kell bontani alkatrésznek.

Látszólag nincs vele sok munka, de elképzelhető, hogy a motortérbe, a hajtásláncba és a futóműbe súlyos milliókat kell ellocsolni. A licit most épp 1000 dollárnál, átszámítva 402 000 forintnáltart a Coparton, de aki nagyon vágyik egy kissé szomorú állapotú Continental GT-re, 6500 dolláros, vagyis 2,6 millió forintos villámáron bármikor leütheti.

Forrás: Copart