A Volvo villanyautó-márka akar lenni
- Az elektromos Volvók szépen fogynak, ami a növekedés mértékét illeti.
- A hibridekre ez nem igaz.
A Volvo értékesítései 3 százalékkal, kicsivel 74 ezer autóra csökkentek 2024 utolsó hónapjában 2023 decemberével összevetve a Reuters adatai szerint. Az eladásokat a mild hibridek rontották le, miután nagyon úgy tűnik, hogy Volvót már elsősorban olyan autósok vásárolnak, akik villanyautóra vágynak.
Ezt bizonyítja, hogy a márka többé-kevésbé elektromos autóinak (azaz konnektorból tölthető hibridek és akkumulátoros modelljeinek) eladásai meredeken emelkedtek. Ezekből 20 százalékkal kelt el több, mint egy évvel korábban. Azonban a hibridekből 16 százalékkal kelt el kevesebb 2024 végén, mint 2023 utolsó hónapjában.
A Volvo, amelynek többségi részvénypakettje a kínai Geely Holding autógyártó cég tulajdonában van, azt is bejelentette, hogy eladásai 2024-ben 8 százalékkal haladták meg a 2023-as értékesítéseket.
Összesen 763 389 olyan új autó talált gazdára, amelyen a márka hagyományos emblémája látható. Ez annak volt köszönhető, hogy a teljesen elektromos meghajtású modellekből 54 százalékkal több kelt el tavaly, mint tavalyelőtt. A villany-Volvók adták a márka globális értékesítésének 23 százalékát 2024-ben, ami érezhető növekedés a 2023-as 16 százalékos arányhoz képest.