Az új Aston Martin Vantage Roadster teteje gyorsabb, mint a legtöbb utcai autó 0-100-on

2025.01.16. 10:13

  • Megjelent az új Aston Martin Vantage Roadster.
  • Alig 60 kilóval nehezebb csak, mint a kupé.
  • A teteje automata működtetésű, 6,8 másodperc alatt nyit ki vagy csukódik le.
  • A motor 665 lóerőt és 800 Nm nyomatékot tud.
  • Az autó 3,5 másodperc alatt futja a 0-90 km/h-s sprintet.
  • Hatalmas karbon-kerámia fékei vannak és adaptív futóműve.
  • 2025 második negyedévében kezdik el kiszállítani az első darabokat.

Nemrég megjelent az új Aston Martin Vantage és nem sokra rá követte is a nyitott tetős változata. Amikor egy alapvetően kupénak tervezett autóból építenek kabrió kivitelt, az általában plusz kilókat jelent, hiszen a tetőből kieső merevítéseket valahol pótolni kell. A Vantage Roadster azonban csupán 60 kilót hízott a kupé változathoz képest, ami nagyon jó eredmény.

A tetőszerkezet Z-alakban emelkedik ki vagy tűnik el a csomagtér feletti tárolójában – menet közben legfeljebb 50 km/h-ig. Mindössze 6,8 másodperc alatt zárja le vagy nyitja meg a fejünk felett a teret, így az Aston Martin szerint ez a leggyorsabb automata tetőszerkezet jelenleg a piacon. Nem csak az autóban található dedikált gombról, de akár az indítókulccsal távolról is nyithatjuk vagy zárhatjuk a tetőt.

A tetőszerkezet mellett maga az autó is pokoli gyors. Jóval erősebb lett, mint az elődje, köszönhetően a nagyobb turbófeltöltőknek, az új vezérműtengelyeknek és a magasabb kompresszióviszonynak. Így a Mercedes-származék, négyliteres, biturbó V8-as motor már 665 lóerő és 800 Nm nyomaték leadására képes, amit egy nyolcgangos automata váltónak továbbít. A hajtás egy elektronikusan szabályozott sperrdiffin keresztül jut el a hátsó kerekekre, így az autó 3,5 másodperc alatt futja a 0-96 km/h-s (0-60 mph) sprintet.

A megfelelő tapadásért Michelin Pilot Sport S 5 gumik felelnek, a jó kanyartempóért pedig egy Bilstein DTX adaptív csillapítási rendszer dolgozik. Elöl kettős-keresztlengőkaros, hátul pedig Multilink rendszerű futóművet alakítottak ki, a kerekek alatt pedig elöl 410 milliméteres karbon-kerámia féktárcsák vannak, amiket hatdugattyús monoblock féknyergek szorítanak. Az autó súlyelosztása kiváló: előre 49, hátra 51 százalék jut.

A Vantage Roadster már rendelhető, az első darabokat várhatóan 2025 második negyedévében szállítják. Az árakkal kapcsolatban egyelőre nem adott ki közleményt a brit vállalat.

Forrás: Aston Martin