- Budapest belső kerületeiben az átlagos menetidő csúcsidőben 26 perc 33 másodpercre nőtt, a torlódási szint pedig 46 százalékra emelkedett,
- Ez éves szinten azt jelenti, hogy 110 órát töltünk dugókban.
- A Külvárosi övezetekben is rosszabb lett a helyzet: az átlagos menetidő 15 perc 38 másodperc, a torlódási szint pedig 32 százalék.
- Budapest globálisan a 74., Európában pedig a 21. legrosszabb hely a közlekedés szempontjából; a legsúlyosabb helyzet Európában Londonban tapasztalható.
2024-ben egy perccel nőtt a torlódásokban, dugókban vesztegetett idő Budapest belső kerületeiben. Ezzel az átlagos menetidő egy tíz kilométeres szakaszon csúcsidőben 26 perc 33 másodpercre nőtt - olvasható a TomTom közlekedésindex elemzéséből. Ez alapján éves szinten 110 órát töltünk a belvárosi dugókban.

Így 2024-ben a torlódási szint* 46 százalék lett, ami a 2023-as adatokhoz képest öt százalékos emelkedést jelent. Ez az adat globális szinten a 13. legnagyobb – Budapest ebben áll a legrosszabbul. A legrosszabb európai város ebben a statisztikában Bukarest, ahol a torlódási szint 48 százalék.
*Mit jelent a torlódási szint?
A torlódási szint (Congestion level) egy százalékban megadott adat, ami az átlagos többletidőt jelzi, amelyet a közlekedési dugók miatt veszítettek el az autósok összehasonlítva azzal az idővel, amelyet ugyanazon az útvonalon szabad áramlású (azaz forgalommentes) közlekedés mellett töltenének el. Például ha a torlódási szint 46 százalék, akkor egy 60 perces forgalommentes közlekedés 87,6 percig tart a dugók miatt.
Az átlagsebesség 0,9 km/h-val csökkent; 22,6 km/h lett. A legsűrűbb nap szeptember 17-ei csúcsidő volt (ami tipikusan a délutáni 4 és 6 óra közötti idő) amikor 10 kilométert átlagosan 35 perc 45 másodperc alatt lehetett megtenni. Ekkor a torlódási szint 86 százalék volt.
Összesített pontszámban Budapest a 74. legrosszabb 500 városból a TomTom közlekedési indexe alapján. Európában pedig a 21. helyen vagyunk 243-ból.

Ez a táblázat egy hőtérkép, hogy mikor mennyire sűrű a forgalom. Eszerint a kedden, szerdán és csütörtökön a legrossazbb a helyzet délután 4 és 5 óra között.
A külvárosi övezetben jobb a helyzet
A külvárosi övezetben is nőtt az átlagos tíz kilométeres szakaszon töltött idő csúcsidőben: 2023-hoz képest fél perccel, 15 perc 38 másodpercre. Itt az átlagsebesség tavaly 38,4 km/h lett, a legsűrűbb nap pedig október 22 volt.
A torlódási szint itt tipikusan 32 százalék, ami három százalékos növekedés 2023-hoz képest.
Európai körkép
2024-ben Londonban volt a legrosszabb közlekedni Európán belül. Ezt Dublin, Barcelona, Bukarest és Bordeaux követi. Ha a szomszédos országok fővárosait nézzük, akkor Bécs a 9. helyre került, Ljubljana 157., Pozsony 180., Bukarest pedig a 4. (Szerbiáról, Horvátországról és Ukrajnáról nincsenek adatok).

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
A legenyhébb jóslat, hogy eljött a világvége
Trump ráolvasással akadályozná meg az autók drágulását a vámemelések miatt.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.
- Hírek
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.
- Tesztek
10 millióért cuki fapadTeszt: Hyundai Inster Launch Edition (42 kWh)
A legolcsóbb villanyautók közé érkezett az Inster, egyelőre nincs sok ellenfele.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.
- Hírek
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.
- Hírek
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.
- Hírek
Kerekszemű furcsaság az új Nissan Micra
Az új Micra a Renault 5 alapjaira épül, de ez nem biztos, hogy baj.
- Hírek
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.
- Hírek
Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint
A 700 ezer otthoni töltőhelyet nem számolva.
- Hírek
Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!
A harmadik generáció jelentősen más lesz, mint eddig.
