Célba értek a magyar dakarosok!

2025.01.17. 17:22

Véget ért a 2025-ös Dakar, amin ismét több magyar csapatnak is szurkolhattunk. Hamza Petiék és Mikucza Tamásék végignyomták a két hetes sivatagi ralit és egyenesen mennek a Budapest-Bamakóra!

Tizennégy napon keresztül tartott a 2025-ös, 47. Dakar rali, amin ismét több magyar csapatnak is szurkolhattunk. Közöttük Hamza Petiéknek és Mikucza Tamáséknak egészen a végéig, hiszen ma célba ért az MIQ Dakar Team mindkét Pajerója. 

Hamza Petiék szinte az egész verseny alatt műszaki gondokkal küzdöttek, a Pajero üzemanyag-ellátásával és gyújtásával voltak gondok, amin a tizedik szakaszon egy kisebb baleset is rontott. Gyorsan érkeztek egy kisebb homokdűnére, aminek a túloldalán a Pajero orra belefúródott a homokba. Az akkumulátor elmozdulása zárlatot okozott az elektromos rendszerben, több kábel is összeégett, ezért Petiék ki is hagyták a 11. szakaszt, hogy az utolsó napon és a célceremónián részt tudjanak venni. 

  A baleset előtti mért szakaszokon már elérték a 21. heyet is, ami rendkívül szép teljesítmény, az utolsón pedig a 39. helyre futottak be. A kihagyott nappal együtt így összetettben a 60. helyen végeztek, de a számtalan megpróbáltatás ellenére is végignyomták a szaúdi sivatagban rendezett ralit, ami minden tekintetben óriási teljesítmény. 

Mikucza Tamáséknak stabilabb autó jutott, kevesebb műszaki problémával változó napokkal, de egyre csak emelni tudták az összetett helyezésüket, míg az utolsó három etapon stabilan tartották a 75. pozíciót, a célba is így érkeztek. 

Balesetet szenvedett azonban Kovács Miklósék triója a Scaniával, a nyolcadik szakaszon homokdűnének ütköztek, ami elsőre látszólag csak a kamiont viselte meg. A Qualisport szerelői egész éjszaka dolgoztak a Hyenán és tökéletes állapotra sikerült hozni a vasat, amivel Mikiék el is indultak másnap. 

Azonban röviddel a rajt után Mikinek komoly fájdalmai lettek, ezért helikopterrel kórházba szállították, ahol kiderült, megroppant a 4-es csigolyája a balesetkor, ezért fel kellett adniuk a versenyt. A motorosok között Gyenes Emánuel legszebb eredménye egy 12. idő volt a kilencedik szakaszon, összetettben pedig a 20. helyen végzett.

Nem várt győzelem

  Két új gyári csapat indult idén az autósok között, a Dacia és a Ford azonban nem tűnt egyelőre túl ütőképesnek. Az idősebb Carlos Sainz és Sebastian Loeb is nagyot esett a második és a negyedik szakaszon, mindkettejük autója annyira megsérült, hogy nem folytathatták a versenyt. A tapasztalt Toyota öt gyári autója küzdött tovább az első helyekért, amibe minden szakaszon a szaúdi Jazid al-Radzsi szólt bele. 

Al-Radzsi végül meg is nyerte a 47. Dakar ralit, méghozzá egy privát csapat támogatásával, maga mögé szorította a gyári Toyotákat, a hazai terep meghozta a szerencsét. Másodikként Hank Lategan, harmadikként pedig Mathias Ekström futott be. A Dakar törzsversenyzőjének számító Nasser Al-Attiyah összetettben negyedik helyre hozta be a Daciát, ami megtörte a nyerő szériáját, mégis szép teljesítmény a Dakaron teljesen újoncként induló csapat autójával. 

Hamza Petiék most a Bamakóra mennek

Ma véget ért a Dakar, egyben pedig elrajtolt a 2025-ös Budapest-Bamako rali. Alapvetően a kettőnek nem lenne egymáshoz köze, ha csak nem annyi, hogy Hamza Peti többször indult és nyert is már Bamakót, és az idein is részt vesz. Szaúd-Arábiából egyenesen Afrikába utaznak navigátorával, Kalmár Andrással és Tangerben csatlakoznak az M3-as jelölésű orvosi csapathoz. Szóval nekik itt nem ért véget a homokdűnék és a kietlen tájak meghódítása, de Afrika már szinte hazai terep lesz.

Az idei Budapest-Bamakoról folyamatosan hírt adunk itt a Totalcaron, hiszen Balló Marci is útnak indult, a mai rajtceremóniát itt nézhetitek meg.