- Az Egyesült Államokban 2024 egyik sikersztorija a Toyota egyetlen tisztán akkumulátoros meghajtású modellje, a BZ4X és tükörképe a Subaru Solterra volt, pedig technikai színvonaluk halovány.
- Van azonban két adu a két autóhoz.
A Toyota nagy terveket dédelget az elektromos autózásban, amivel feledtetheti, hogy jelenleg a sereghajtók között van az autógyártásnak ebben az ágában. Az USA-ban a következő két évben öt-hét új teljesen elektromos meghajtású autóval akarnak piacra lépni.
A lemaradás tükrében meglepő, milyen jól szerepelt 2024-ben a japán autógyártó egyetlen akkumulátoros villanyautó-modellje az amerikai piacon –írta az InsideEVs hírportál.
A Toyota BZ4X és tükörképe, a Subaru Solterra elég jól teljesítettek annak ellenére, hogy a cikk szerint tökéletesen közepes autóknak minősíthetők. Technikai mutatóikat könnyen lepipálják a versenytársak. Hatótávjuk 400 kilométer egy akkumulátortöltéssel, töltési kapacitásuk 150 kW.
Eközben több modell, például a most felfrissített Tesla Model Y elméletileg 540 kilométert tud megtenni egy feltöltéssel. Ezzel a hosszabb utakon bőven maga mögött hagyhatja a BZ4X-et és a Solterrát. Van azonban valami, amiben a két japán modell sokkal jobbat kínál az autóvásárlóknak, mint az amerikai konkurens.
Nevezetesen az ár és a lízinglehetőség. Ezeknek köszönhetően a BZ4X-ből 2024-ben kétszer annyi, 18 570 fogyott az USA-ban, mint 2023-ban, amikor 9329 kelt el belőle. A Solterra értékesítése 40 százalékkal, 12 447 autóra nőtt. Ezzel maguk mögött hagyták számos versenytársukat, miközben a Toyota is elismeri, hogy technológiájuk kissé idejétmúlt.
Miután Japánból importálják az autókat, sem a BZ4X, sem a Solterra nem jogosult arra, hogy vásárlójuk 7500 dollárt leírva éves adójából csökkentse az árukat. Ugyanakkor, ha az autós lízingeli az autókat, akkor jelentős, akár 16,5 ezer dolláros (6,6 millió forint) árengedményre számíthat. Egy vadonatúj BZ4X-et ellehetett vinni a Toyota-szalonból havi 219 dollár (87,5 ezer forint) lízingdíjért 2999 dolláros (1,2 millió forint) befizetéssel és 36 hónapos futamidővel. A 2025-ös modellév autói esetén még kedvezőbb lehetőséggel bombázzák az autóvásárlókat.
A tanulság egyszerű. Az amerikai autósok hajlandóak átülni egy átlagos villanyautóba, ha annak olyan azára.