Másfél milliárd eurós bírság vár a Volkswagenre a magas flottakibocsátása miatt
- Nehéz helyzetben van a Volkswagen, de tovább romolhat a helyzet.
- Úgy néz ki, hogy nem fogják tudni teljesíteni az előírt flottakibocsátást.
- Ennek köszönhetően 1,5 milliárd eurós bírságot kaphat a vállalat.
- Egyelőre nem látni jelét annak, hogy tennének bármit a bírság ellen.
Az utóbbi időben nehéz helyzetbe került a Volkswagen, mivel a termelésük jóval felülmúlja a piaci igényeket. A túltermelésre a vállalat zsugorodással, ezáltal elbocsátásokkal reagált, amit sem a dolgozók, sem a szakszervezetek nem néztek jó szemmel. Ezzel azonban nem értek véget a Volkswagen szenvedései, mivel jelenleg úgy néz ki, hogy nem fogja tudni teljesíteni az Európai Unió által megszabott flottakibocsátást. Ha ez így lesz, az elképesztő összegű bírságba fájhat.
A problémáról először a német vállalat befektetői kapcsolatokért felelős vezetője, Rolf Woller beszélt piaci elemzőknek. A vállalat becslései szerint ha nem sikerült teljesíteniük a klímavédelmi célokat, akkor 1,5 milliárd eurós, átszámítva szűk 614 milliárd forintos bírságot kell befizetniük az Európai Uniónak. Ez csak tovább nehezítené a vállalat jelenlegi helyzetét, de egyelőre úgy néz ki, hogy nem fogják tudni csökkenteni a flottakibocsátásukat.
A Volkswagen az elmúlt időszakban semmilyen új elektromos autóval nem rukkolt elő, amivel képes lenne ellensúlyozni a jelenlegi belső égésű motoros flottájának kibocsátását. A következő nagy dobás, az ID.2all megjelenését leghamarabb 2026-ra tervezik, addigra azonban késő lesz már. Emellett az is nehezíti a helyzetet, hogy Európában az utóbbi időben megtorpant az elektromos autók terjedése, és az olyan nagy piacokon, mint például Olaszország vagy Németország, csökkentették a támogatások mértékét. Közben a piacra beszivárgó kínai elektromos modellek alacsonyabb áraikkal további nehezítést jelentenek.
Nem a Volkswagen az egyetlen vállalat, ami nehezen bírja teljesíteni a flottakibocsátás felső korlátját. Több gyártó is szeretne szövetségre lépni az olyan gyártókkal, mint a Tesla, hogy összevont flottakibocsátásukkal a határérték alatt maradjanak. Míg több nagy gyártónak már megvannak azok a partnerei, akikkel szövetségre lépnének az ügy érdekében, a Volkswagenről egyelőre nem érkezett ilyen jellegű hír.
Forrás: Bloomberg