Elektromos Ladát építettek 50 darab akkus csavarozóval
- 50 akkus csavarozót összeerősítve épített villanymotort a Garage 54.
- Beépítették a szerkezetet egy megnyújtott Ladába.
- Nehézkesen, de elindultak az autóval, még rükvercük is volt.
- Az autó egyelőre csak kúszni tud, de még dolgoznak rajta.
Lassan talán senkinek sem kell bemutatni a Garage 54 munkásságát. Az őrült szerkezeteiről híres csapat nemrég épített egy motort, amihez 50 darab akkumulátoros csavarbehajtót szereltek össze, és az erejüket egy közös tengelyen összpontosították. A végső cél a hatékony működés mellett az volt, hogy a hatalmas villanymotort beépítsék egy autóba és elinduljanak vele. Ez végre sikerült.
Őrült villanymotort építettek 50 darab akkus csavarozógépből
A szerkezet összeállt, hamarosan élesben is tesztelik.
Eredetileg egy korábbi, láncfűrész motoros őrület vázát használták, azonban sok probléma adódott, ezért taktikát váltottak, és acélcsövekből állítottak össze egy új szerkezetet. A csavarozógépek fejét a csövekbe rögzítették, a hajtást pedig görgők, szíjak és szíjtárcsák segítségével oldották meg. A kisgépeknek nincs közös áramforrása, mindegyik a saját feltöltött akkumulátoráról üzemel, a vezérlést azonban egy hatalmas kábelkötegen keresztül egységesítették. Ennek megfelelően a vezérlés nem túl kifinomult, egy hatalmas kapcsolót építettek az utastérbe az anyósülés helyére.
Két nagy rézlapot összeérintve kap jelet az 50 darab csavarozógép, és az autó elindul. Mivel a nyújtott Lada váltóját meghagyták, a hagyományos fokozatok mellett az autó tolatni is tud. A kisgépek össznyomatéka elméletileg 1000 Nm, de ezt csak egészen alacsony fordulaton képesek leadni, így az autó sem gyors. Eleinte a vezérlővel is akadtak problémák, mert a kábelek elolvadtak a terheléstől, de később ezt is orvosolták. A kísérlet sikeresnek mondható, de a Garage 54 itt nem áll meg. Elmondásuk szerint továbbfejlesztik a rendszert, tehát nem most láttuk utoljára az elektromos Ladájukat.
