- A Seat-Cupra arra figyelmeztet, hogy 1500 dolgozót kell elbocsátania és csökkentenie kell a termelést, ha az EU nem enyhíti a Kínában gyártott elektromos autókra kivetett vámokat március végéig.
- A Cupra Tavascant, amelyet a VW csoport kínai üzemében gyártanak, az eddigi 10 százalékos vám mellett további 20,7 százalékos teher sújtja, ami súlyos pénzügyi veszteségeket okoz a márkának.
- Ha nem sikerül megoldást találni, a modell kikerülhet a kínálatból, ami nehezítené az EU kibocsátási előírásainak teljesítését, vagy a belső égésű modellek gyártásának csökkentésére kényszerítené a vállalatot, ami további elbocsátásokhoz vezetne.
- A Seat-Cupránál emiatt legalább 1500 dolgozó állása került veszélybe.
A Seat-Cupra kénytelen lesz csökkenteni a termelést és mintegy 1500 dolgozót elbocsátani, ha az EU március végéig nem enyhíti a Kínában gyártott elektromos autókra kivetett vámokat – jelentette ki a cég vezérigazgatója.
Tökéletes vihar jöhet az autópiacon
Vékonyra sikerült a múlt év Európában.
Október óta a Cupra Tavascan – amelyet a VW csoport kínai, Anhui tartományban található üzemében gyártanak – a meglévő 10 százalékos vám mellett további 20,7 százalékos terhet kapott. A Seat szerint ez súlyos pénzügyi károkat okozott, mert emiatt tavaly nem tudták elérni a kitűzött célokat, és idén is több százmillió eurós veszteséggel számolnak, írta a Reuters.
A cégvezető szerint az első negyedév végéig megoldást kell találni, különben ki kell venniük a Tavascant a kínálatból. Ez viszont nehéz helyzetbe hozná a Cuprát, mert az EU-s kibocsátási előírásokat így nehezebben tudnák teljesíteni, ami további veszteséget jelentene. Alternatív megoldásként csökkenteniük kellene a belső égésű motorral szerelt autók gyártását, ami pedig elbocsátásokhoz vezetne.
A Seat-Cupra vezetése és a spanyol kormány folyamatosan egyeztet az EU-val a vámtételek csökkentéséről. Bár egyes autógyártók – köztük a Tesla, a BMW és a Mercedes – már jogi útra terelték az ügyet, ezek a perek évekig is elhúzódhatnak, a Seat-Cupra viszont nem engedheti meg magának, hogy ennyi ideig várjon.
A BMW is csatlakozik a kínaiakhoz, együtt támadják a bíróságon az európai büntetővámokat
A müncheni vállalat számára azért is fontos ez az ügy, mert Kínában gyártja a Mini Cooper és Aceman elektromos változatát.
