Itt a vietnámi Koenigsegg Jesko, amit egy Toyota motorja hajt

2025.02.10. 15:20

  • Néhány vietnámi srác épített egy Koenigsegg Jesko replikát.
  • Az autó szinte minden elemét egyedileg gyártották.
  • Az 1,8 literes szívómotor egy rossz állapotú Toyota Carina E-ből érkezett.
  • Szinte hihetetlen, de a végeredmény egyáltalán nem béna.

Korábban már írtam egy Pagani Huayra replikáról, amit néhány vietnámi srác épített nulláról. A Pagani elképesztően jól sikerült, elsőre azt is nehéz megmondani, hogy nem eredeti autóról van szó. Ez onnan nézve nem csoda, hogy a srácok az ilyen replikákból építettek maguknak karriert, és a Huayra nem az első egyedi építésük.

Kapcsolódó
Ez a vietnámi Pagani-replika messze nem olyan szomorú, mint gondolnád

Ez a vietnámi Pagani-replika messze nem olyan szomorú, mint gondolnád

A rengeteg munkaóra ezúttal nem egy látványosan gagyi replikát eredményezett.

Okosan rájöttek, hogy az ilyen replikák általában pont azért tűnnek bénának, mert elcsúsznak az arányok, így lehet a kivitelezés bármennyire nagyszerű, ha a fazonról már távolról ordít, hogy nem stimmel. Éppen ezért sokféle referenciát használtak a tervezéshez: fotókat, modellautókat és 3D-modelleket.

A közelmúltban ismét egy izgalmas autóval jelentkeztek: összedobtak egy Koenigsegg Jeskót, aminél az eddig összegyűjtött minden tapasztalatukat felhasználták. Az munka a kasznival indult: Jesko kaszniját fémből, agyagból és néhány szétvágott műanyag ládából építették, hasonló referenciapontok alapján, mint a Paganinál. Ezután következett az öntőforma és az üvegszálas kasznielemek elkészítése.

A héj után következett a váz, amit fém csövekből gyártottak egyedileg. Érdekes részlet, hogy a futómű se szokványos: a lengéscsillapítókat és a rugókat szinte vízszintesen szerelték be, ami a versenyautók nyomórudas megoldásaihoz hasonlít. A futómű elemeihez egyébként egyedileg gyártott és más autókból származó, kész alkatrészeket is felhasználtak.

Úgy tűnik, hogy a költségekkel takarékoskodni kellett, a büdzsébe nem fért bele egy tényleg erős motor beszerzése. Végül szereztek egy rossz állapotú Toyota Carina E-t 100 dollárért, azaz nagyjából 39 ezer forintért, amiből kiszedték az 1,8 literes, négyhengeres szívómotort és a hajtás többi elemét, majd végül ezt szerelték a replikába.

Ha van időd, nézd végig a videót, érdemes:

Fényezés, csinosítgatás és rengeteg, teljesen egyedileg elkészített alkatrész után elkészült a vietnámi Koenigsegg. Le a kalappal a srácok előtt: a Jesko elképesztően néz ki, távolról nehéz megmondani, hogy nem igazi, egyáltalán nem lóg ki a lóláb. Még az ajtók is hasonlóan nyílnak, mint az igazin.

A részletek alapján, közelebbről megnézve már látszik, hogy nem egy többszázmilliós szupersportautót nézünk. A lényeg azonban az, hogy kemény munkával simán össze lehet hozni egy háztáji Jeskót. A gyenge motorért egyébként azért se kár, mert bár a Koenigsegg nagyon jól néz ki, néhány megoldása miatt valószínűleg eleve alkalmatlan a tempós csapatásra.

Kapcsolódó
Rekordot döntöttek egy Koenigseggel Laguna Secában, pedig a pilóta először járt ott

Rekordot döntöttek egy Koenigseggel Laguna Secában, pedig a pilóta először járt ott

A tűzokádó Koenigsegg Jesko Attack pokoli gyors volt a technikás pályán és bónusz, hogy eközben észbontóan szólt.

Forrás: NHET TV - Youtube