F1: merész fejlesztésekkel növelné az előnyét 2025-ben a McLaren

2025.02.14. 14:45

  • Nemrég a Silverstone-ban bejáratta a 2025-ös autóját a McLaren.
  • Az alkalomból Andrea Stella csapatfőnök elmondta: a tavalyi sikeres év ellenére merész, kihívásokkal teli fejlesztési irányt választottak.
  • A csapatok 2025-ös autóit – így az új McLarent is – egy nagyszabású rendezvényen, az F1 75 Live keretében leplezik le február 18-án este.

A 2024-es Forma–1-es szezon nagy részében egyértelműen a McLarené volt a legjobb autó, ami végül – Lando Norris és Oscar Piastri kiegyensúlyozott teljesítményével együtt – konstruktőri világbajnoki címet hozott a brit gárdának. Egy ilyen eredményes év után minden csapat számára dilemma, milyen hozzáállással fejlesszék a következő évi autójukat.

Kapcsolódó
Fotó: McLaren
Fotó: McLaren

Egyrészt az "ami működik, azon ne változtass" elvet követve kisebb, konzervatívabb újításokkal is készülhetnek, ezzel azt kockáztatva, hogy a bátrabban fejlesztő riválisok elhúznak mellettük. Másrészt ők is keményen beszállhatnak a fejlesztési versenybe, ami viszont azzal fenyeget, hogy ha  tévednek, elronthatják a jól működő tavalyi koncepciót.

A McLaren végül utóbbi utat választotta – erről beszélt legalábbis Andrea Stella csapatfőnök az új autó, az MCL39 silverstone-i bejáratásán. A vezető szerint alaposan megvizsgálták a fent említett lehetőségeket, de végül egy "kihívásokkal teli" irány mellett döntöttek.

"Tökéletesen tisztában vagyunk vele, hogy még ha tavaly sikeres szezonunk is volt, a mezőny szorossága miatt agresszívnek kellett lennünk az autóval, hogy a lehető legtöbb teljesítményt nyerjük ki belőle. A különbségek annyira kicsik, hogy más csapatok fejlődését is figyelembe véve ha nem fejlesztünk a lehető leggyorsabban, lehet, hogy pillanatok alatt elvesztjük minden előnyünket." – nyilatkozta Stella.

A vezető elmondása szerint elsősorban az aerodinamikai hatékonyságon dolgoztak, de a szemfüles Forma–1-es szakújságírók szerint az első és hátsó felfüggesztés terén is jelentős változások történtek.

Forrás: motorsport.com