Ha ilyen marad a kereslet, a Volkswagen és az Audi is maradhat a belső égésű motoroknál
- Visszaesést produkált az európai elektromos autó-piac.
- A Volkswagen és az Audi elektromos autó is gyengén teljesítenek.
- Újratervez a két márka.
- A Bugattinál a Porsche és a Rimac érte el, hogy ne kelljen elektromos autót építeniük.
- Egyelőre bizonytalan a piac, az EU 2035-ös tilalma sürgeti a gyártókat.
A Volkswagen és az Audi azt tervezte, hogy 2033-tól már csak elektromos autókat gyárt majd, ezzel megelőzve az EU tervét, miszerint 2035-től nem is forgalmazhatnának mást Európában. Amíg a piac ennek megfelelően fejlődött, ez a terv tarthatónak tűnt, azonban az elmúlt időszakban tapasztalható visszaesés újratervezésre kényszerítheti a két német gyártót a Handelsblatt nevű lap értesülései szerint. Március első felében születhet döntés arról, hogy a Volkswagen a teljes konszernen belül erőforrást csoportosít át az elektromos hajtásláncok fejlesztésétől a belső égésű motorokéhoz.
Döntött az EU: 2035-től nem lehet belső égésű autót forgalmazni
És 2030-ra már a kishaszongépjárműveknek is sokkal kevesebb kell legyen a szén-dioxid kibocsátásuk.
Egy korábbi interjújában az Audi vezérigazgatója, Gernot Döllner elismerte, hogy ma már rugalmasabban állnak az elektromos átállás kérdésköréhez. Vele együtt a VW műszaki fejlesztésekért felelés vezetője, Kai Grünitz elmondta, hogy szerinte elképzelhető a nyolcadik és a kilencedik generációs Golf párhuzamos gyártása. Szerinte szükség lesz egy belső égésű motoros modellre, ami a következő évtized közepéig kitart, de ettől függetlenül a már teljesen elektromos kilencedig generáció a 2020-as évek végén piacra lép.
Az Európai Gépjárműgyártók Szövetségének legújabb felmérése szerint 2024-ben az elektromos autók piaci részesedése egy százalékkal csökkent, jelenleg 13,6 százalékon áll. Ezzel együtt a Volkswagen elektromos autó eladásai 2,7 az Audié 7,8 százalékkal estek vissza 2023-hoz képest, míg a teljes konszernben 3,4 százalékos zsugorodás volt megfigyelhető. A piaci tendenciák alapján indokolt lenne a Volkswagen csoport részéről egy újratervezés, viszont ez azt jelentené, hogy az összes többi márkát is (Skoda, Cupra, Seat) magukkal húzzák.
Van olyan márka ami magától döntött úgy, hogy átalakítja a stratégiáját: a Porsche nemrég arról számolt be, hogy leépítéseket tervez, miután elektromos modelljei nem mennek annyira jól, mint várták. A Bentley már idén bemutatta volna első elektromos autóját, de úgy döntöttek, hogy 2026-ra halasztják a projektet, míg a 2030-ra tervezett teljes elektromos átállást 2035-re tolják. A Lamborghininél szintén halasztást terveznek és a 2028-ra ígért elektromos Lanzadort inkább 2029-re kalkulálják. Szintén csúszik az Urus második generációja – ami teljesen elektromos lesz – azonban a V12-es Revueltóra és a V8-as Temerarióra még 2030 után is számíthatunk.
Különös helyzetben volt nemrég a Bugatti, ami a Chiron kifuttatása után elektromos hipersportautót dobott volna piacra az anyavállalat (Volkswagen) utasítására. Miután a Porsche és a Rimac bevásárolta magát a francia hipersportautó-gyártóba, elrántották a kormányt és inkább egy hibrid fejlesztését helyezték előtérbe. Nem sokkal később megszületett a Tourbillon, amiben egy V16-os turbómotor és három villanymotor dolgozik egyszerre egy plug-in hibrid hajtásláncban.
A fenti példákból az látszik, hogy az autógyártók alkalmazkodva a kereslethez inkább foglalkoznának a belsőégésű motorok és a hibrid rendszerek fejlesztésével. Kérdés, hogy lesz-e erre lehetőségük amellett, hogy az EU szigorúan ragaszkodik a 2035-ös tervéhez. Az egyetlen kiutat a szintetikus üzemanyagok jelenthetik, amik végül megmentették az Unió tervezetét több ország határozott vétójától.
Forrás: Motor1

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Macskamentás üléssel rukkolt elő a Honda, hogy jól érezze magát házi kedvencünk
Ha sikeres lesz, jön a kaparófaként szolgáló váltókar.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
