Veszteséges az Aston Martin, leépítésre kényszerülnek
- Az Aston Martin globális munkaerejének öt százalékát, 170 alkalmazottat bocsát el költségcsökkentés céljából.
- A cég pénzügyi nehézségei súlyosbodtak, 2024-ben 289 millió fontos veszteséget könyveltek el, miközben a korábbi vezérigazgató luxusköltései is terhelték a céget.
- Az új vezető, Adrian Hallmark a költséghatékonyságra koncentrál, csökkenti a gyártási volument és az új modellek helyett a meglévő típusok variánsaira épít.
Az Aston Martin költségcsökkentésbe kezd, aminek részeként globális munkaerejének öt százalékát, vagyis mintegy 170 alkalmazottat bocsát el. A vállalat hosszú évek óta küzd pénzügyi nehézségekkel, amin Lawrence Stroll 2020-as mentőakciója sem segített jelentősen.

Amikor Amedeo Felisa 2022-ben átvette az Aston Martin irányítását, a cég hatalmas adósságokkal és pénzügyi veszteségekkel küzdött. Az olasz menedzser ehhez képest heti rendszerességgel magánrepülővel ingázott Anglia és Olaszország között, ami két év alatt 1,2 millió fontba került a vállalatnak. Az Aston Martin 2023 első három negyedévében 229 millió fontos veszteséget könyvelt el, ami autónként közel 63 000 fontos mínuszt jelentett.
Az elmúlt időszakban az Aston Martin részvényárfolyama is mélyrepülésbe kezdett a többszöri tőkebevonás, a modellek csúszása és két profitfigyelmeztetés miatt. Az új vezérigazgató, Adrian Hallmark a költséghatékonyságot helyezte fókuszba, és a leépítések révén 25 millió fontos megtakarítást remél.
Aston Martin-vezér: hamarosan elköszönhetünk a V12-esektől
Az évtized végéig se húzhatják a V12-esek.
A vállalat 2024-ben 289 millió fontos adózás előtti veszteséget könyvelt el, így a mostani intézkedések elengedhetetlenek a hosszú távú fennmaradáshoz.
Felisa távozásával a magánrepülős utak is megszűntek. Az új vezérigazgató, Adrian Hallmark (korábban Bentley-nél dolgozott) nem kapkod új modellek fejlesztésével, helyette csökkenti a gyártási volumeneket és a költséghatékonyságra összpontosít. A hamarosan megjelenő éves jelentésük több részletet árulhat el az új stratégiáról.
Fennkölt, V12-es tünemény, talán az utolsó
Az Aston Martin Vanquish egy szobor, egy ünnep, egy szerelmes vers. Az igazi autózás eltűnő korának örök, V12-es mementója.
Hallmark célja a termelés racionalizálása, hogy ne készüljenek eladhatatlan autók. A gyártási célokat 10 000-ről 8 000 autóra csökkentette, és az új modellek helyett a meglévő típusok variánsaira építene, ahogy ezt a Lamborghini, a Porsche és a Bentley is sikerrel alkalmazta.
Az Aston Martin továbbra is tőkeinjekcióra szorulhat, ha nem sikerül fenntarthatóan nyereségessé válni. Stroll egyelőre kitart a márka mellett, de a napi operatív döntéseket Hallmarkra bízta.
