Ebben az évtizedben már nem lesz szilárdtest-akkumulátoros Kia
- A Hyundai Motor Group várhatóan csak 2030 körül vezeti be a szilárdtest-akkumulátorokat, mivel a fejlesztésük bonyolultabb, mint sokan gondolják.
- Addig a meglévő lítiumionos technológiák, például az LFP és NMC akkumulátorok finomhangolására összpontosítanak.
A Hyundai Motor Group várhatóan legkorábban 2030 körül vezeti be a szilárdtest-akkumulátorokat elektromos modelljeiben – mondta Spencer Cho, a globális terméktervezés vezetője a Kia EV Day-en.
A Hyundai, Genesis és Kia közös kutatás-fejlesztés erőforrásait felhasználva saját szilárdtest akkumulátoron dolgozik, amelynek Cho szerint összetettebb a fejlesztése, mint azt sokan gondolják. Ezért a csoport az évtized végéig inkább a jelenlegi lítiumionos technológiák finomhangolására koncentrál, például az olcsóbb LFP-re (lítium-vas-foszfát) és a nagy teljesítményű NMC-re (lítium-nikkel-mangán-kobalt).

Ezzel szemben a japán autógyártók, mint a Honda, a Nissan és a Toyota agresszívabb stratégiát követnek. A Honda szerint az szilárdtest akkumulátoraik 25 százalékkal olcsóbbak lesznek a jelenlegi lítiumionos megoldásoknál, és akár ezer kilométeres hatótávot is kihozhatnak belőle. A Toyota az Idemitsu Kosannal közösen tervezi az első szilárdtest akkumulátorok piacra dobását 2027-2028 körül, míg a Nissan célja, hogy 2028-ra elkészítse saját verzióját, amely kétszeres energiasűrűséget és harmadannyi töltési időt ígér – bár ez a jelenlegi gazdasági helyzetük miatt változhat.
via Automotive News
