- A BMW befektetőknek és a márka rajongóinak szánt éves konferencián kicsit sem titkolta, hogy ki akarja használni a Tesla megroggyant népszerűségét, be akar nyomulni a szabadon hagyott piaci résbe.
- A Toyota is a jelentkezők között lehet.

A finoman fogalmazva kihívásokkal teli üzleti környezet ellenére a BMW úgy látja, hogy idén nagy előrelépést érhet el elektromos autói eladásában – idézte a Cleantechnica hírportál a vállalat éves befektetői konferenciáján elhangzottakat. A verseny erős, hiszen más autógyártók is növelik villanyautó-kínálatukat, ám a német cég vezetősége nem titkolta, hogy úgy látja, az egyik játékos nagy bajba került. Az autógyártó arra számít, hogy eladásai, beleértve ebbe az elektromos autókat is 2025-ben tovább növekednek. Természetesen sem a BMW, sem más autógyártó nem fogja nyíltan bevallani, hogy ki akarja használni a Tesla imázsának megroppanását Elon Musk vezérigazgató politikai szerepvállalása nyomán, de ez jó eséllyel megtörténik.
Miközben egyesek zsugorodnak, mások növekednek
A cleantechnicások szerint a Toyota is haszonélvezője lehet ennek azzal, hogy éppen mostanában jelentett be három akkumulátoros elektromos autót, amelyeket az európai piacra szán. Ezek zászlós hajója a C-HR+ lesz, a 2016 óta piacon lévő, sikeres, benzinmotoros C-HR elektromos meghajtású változata.
Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+
Az autó elvileg a hagyományos C-HR testvére, de belül teljesen mások.
Oliver Zipse, a BMW Group igazgatósági elnöke csak annyit jegyzett meg a Teslára utalva, hogy miközben van olyan csak elektromos autókat gyártó versenytársuk, amelynek eladásai csökkentek 2024-ben 2023-hoz képest, a BMW éves összehasonlításban 13 százalékkal növelni tudta teljesen elektromos meghajtású modellek eladását.
A villanyautók 17 százalékát adták a tavalyi értékesítésnek. A Mini elektromos meghajtású változatának eladásai 24 százalékkal nőttek. Zipse arra számít, hogy 2025-ben a részben vagy teljesen elektromos meghajtású modellekből elérik a hárommilliós eladást a cég történetében.
Jönnek a debreceniek
A cégvezető megerősítette, hogy az iX3 gyártása idén év végén megkezdődik Debrecenben, ahol már folyik a próbagyártás. A jövővel kapcsolatos beszámolójával bizonyára édes álomba ringatta a márka híveit. Egyebek mellett olyan 800 voltos akkumulátorrendszert fejlesztenek, amelynek energiasűrűsége és a töltési sebessége is kedvezőbb lesz a jelenlegieknél. Az autók hatótávját szintén 30 százalékkal kívánják növelni. Az akkumulátorok költségét pedig 40-50 százalékkal akarják mérsékelni. Az autókba épített vezetékek hosszát 600 méterrel a járművek súlyát 30 százalékkal akarják csökkenteni. Reményeik szerint az energiafelhasználás hatékonyságát 25 százalékkal javíthatják főként az áram-visszatermelő fékrendszer fejlesztésével.
Eközben a BMW és a Toyota nem törődve a szkeptikus hangokkal, nem adta fel az üzemanyagcellás hidrogénes meghajtást sem. A közösen fejlesztett meghajtórendszerre építve különböző autómodelleket akarnak kínálni. A BMW Zipse beszámolója szerint 2028-ban állhat elő első üzemanyagcellás típusával.

Az oldalról ajánljuk
- Égéstér
Ezen a héten indul a 2025-ös Forma-1-szezon!
Látványos, de tartalmilag szegényes autóbemutató után indul a Forma-1 idei szezonja, kollágink pedig személyesen jelen voltak a nagyszabású eseményen, Londonban.
- Hírek
Nyugi, a jövőben is lesz benzines Alfa Romeo Giulia és Stelvio
Máskülönben még rosszabb számokat produkálna a gyártó.
- Hírek
Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval
A generációváltással kívül és belül is megújult modell tisztán elektromos és hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz.
- Hírek
Érkezhet a Porsche következő fejős tehene, egy új SUV
Méghozzá hibrid és hagyományos hajtáslánccal.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Hírek
A végtelenbe és tovább! A sztratoszférába lőtte a fekvőrendőr a gyorshajtót
A fehér autó több métert repült a levegőben, majd felborult.
- Hírek
73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr
Az autó nem jogosítvánnyal megy. Ez az ismert mondás valószínűleg az életfilozófiája a 73 éves ausztrál bácsinak.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Hírek
Elektromos pickupot készít a Toyota
A modellről egyelőre csak egy sejtelmes sziluettet mutatott a gyártó.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
