- A BMW befektetőknek és a márka rajongóinak szánt éves konferencián kicsit sem titkolta, hogy ki akarja használni a Tesla megroggyant népszerűségét, be akar nyomulni a szabadon hagyott piaci résbe.
- A Toyota is a jelentkezők között lehet.

A finoman fogalmazva kihívásokkal teli üzleti környezet ellenére a BMW úgy látja, hogy idén nagy előrelépést érhet el elektromos autói eladásában – idézte a Cleantechnica hírportál a vállalat éves befektetői konferenciáján elhangzottakat. A verseny erős, hiszen más autógyártók is növelik villanyautó-kínálatukat, ám a német cég vezetősége nem titkolta, hogy úgy látja, az egyik játékos nagy bajba került. Az autógyártó arra számít, hogy eladásai, beleértve ebbe az elektromos autókat is 2025-ben tovább növekednek. Természetesen sem a BMW, sem más autógyártó nem fogja nyíltan bevallani, hogy ki akarja használni a Tesla imázsának megroppanását Elon Musk vezérigazgató politikai szerepvállalása nyomán, de ez jó eséllyel megtörténik.
Miközben egyesek zsugorodnak, mások növekednek
A cleantechnicások szerint a Toyota is haszonélvezője lehet ennek azzal, hogy éppen mostanában jelentett be három akkumulátoros elektromos autót, amelyeket az európai piacra szán. Ezek zászlós hajója a C-HR+ lesz, a 2016 óta piacon lévő, sikeres, benzinmotoros C-HR elektromos meghajtású változata.
Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+
Az autó elvileg a hagyományos C-HR testvére, de belül teljesen mások.
Oliver Zipse, a BMW Group igazgatósági elnöke csak annyit jegyzett meg a Teslára utalva, hogy miközben van olyan csak elektromos autókat gyártó versenytársuk, amelynek eladásai csökkentek 2024-ben 2023-hoz képest, a BMW éves összehasonlításban 13 százalékkal növelni tudta teljesen elektromos meghajtású modellek eladását.
A villanyautók 17 százalékát adták a tavalyi értékesítésnek. A Mini elektromos meghajtású változatának eladásai 24 százalékkal nőttek. Zipse arra számít, hogy 2025-ben a részben vagy teljesen elektromos meghajtású modellekből elérik a hárommilliós eladást a cég történetében.
Jönnek a debreceniek
A cégvezető megerősítette, hogy az iX3 gyártása idén év végén megkezdődik Debrecenben, ahol már folyik a próbagyártás. A jövővel kapcsolatos beszámolójával bizonyára édes álomba ringatta a márka híveit. Egyebek mellett olyan 800 voltos akkumulátorrendszert fejlesztenek, amelynek energiasűrűsége és a töltési sebessége is kedvezőbb lesz a jelenlegieknél. Az autók hatótávját szintén 30 százalékkal kívánják növelni. Az akkumulátorok költségét pedig 40-50 százalékkal akarják mérsékelni. Az autókba épített vezetékek hosszát 600 méterrel a járművek súlyát 30 százalékkal akarják csökkenteni. Reményeik szerint az energiafelhasználás hatékonyságát 25 százalékkal javíthatják főként az áram-visszatermelő fékrendszer fejlesztésével.
Eközben a BMW és a Toyota nem törődve a szkeptikus hangokkal, nem adta fel az üzemanyagcellás hidrogénes meghajtást sem. A közösen fejlesztett meghajtórendszerre építve különböző autómodelleket akarnak kínálni. A BMW Zipse beszámolója szerint 2028-ban állhat elő első üzemanyagcellás típusával.
