- Csütörtök reggel egy pick-up egy fénysorompós átjáróban a Bz motorvonat elé hajtott Tiszaeszláron, az ütközés miatt a vonat kisiklott és oldalára borult.
- A fedélzeten 13 utas, a mozdonyvezető és a jegyvizsgáló tartózkodott; többen bent rekedtek, a mozdonyvezető lába beszorult, őt a katasztrófavédelem szabadította ki.
- A gépjármű vezetője a helyszínen életét vesztette, három utast kórházba szállítottak, a mozdonyvezető és a jegyvizsgáló könnyebben sérült.
- Az elsődleges információk szerint a fénysorompó működött, a sofőr vélhetően a tilos jelzés ellenére hajtott az átjáróba.
- Az Építési és Közlekedési Minisztérium rendkívüli vizsgálatot rendelt el, a műszaki mentés Szolnokról érkező vasúti daruval zajlik.
Csütörtök reggel Tiszaeszláron egy fénysorompós átjáróban egy pick-up az arra közlekedő Bz motorvonat elé hajtott, a mozdonyvezető az ütközést már nem tudta elkerülni. A motorvonat az ütközés hatására kisiklott és oldalára dőlt - írta a MÁV.
A fedélzeten 13 utas, a mozdonyvezető és a jegyvizsgáló kolléga tartózkodott. Négy utas az ablakon keresztül ki tudott mászni a sín mellett fekvő járműből, többen azonban bent ragadtak, a mozdonyvezető lába beszorult. Őket a katasztrófavédelem gyorsan kiérkező szakemberei szabadították ki.
Az ütközés következtében a személygépjármű vezetője a helyszínen életét veszítette. A MÁV információi szerint egy utas a fejét ütötte be, őt és két kiskorú utast megfigyelésre kórházba szállítottak. A mozdonyvezető térde kifordult, a jegyvizsgálónak bokája sérült, őket a helyszínen ellátták a mentőszolgálat munkatársai.

Az elsődleges információk alapján a fénysorompó működött, a gépjármű vezetője vélelmezhetően a tilos jelzés ellenére hajtott az átjáróba.
A tulajdonosi jogokat gyakorló Építési és Közlekedési Minisztérium rendkívüli vizsgálatot rendelt el az ügyben, amelynek lefolytatását a MÁV-csoport azonnal megkezdte. Szolnokról elindult a vasúti daru a műszaki mentés érdekében.
