F1: törölhetik a 2026-os motorszabályokat, 2028-tól jöhet a V10?
Vad pletykáról számolt be a Formula.hu a német Auto Motor und Sport értesüléseire hivatkozva. Állítólag a Forma-1 vezetőségében jelenleg is mérlegelnek több olyan forgatókönyvet, amelyek meglepően hamar visszahoznák a sportágba a sokak által hiányolt V10-es motorokat.
A modern F1-et a hibrid korszak bevezetése óta érik kritikák az 1,6 literes V6-os motorok kiábrándító hangja, valamint a hajtásláncok egyre drágábbá, bonyolultabbá és nehezebbé válása miatt. Ezeket az aggályokat valószínűleg tovább mélyítenék a 2026-ra tervezett új motorszabályok, amelyek értelmében minden eddiginél nagyobb szerep jutna a hajtáslánc elektromos részének.
Ezek után talán nem meglepő, hogy az utóbbi időben több befolyásos F1-es személyiség is az ikonikus V10-es motorok visszahozásáról beszélt. Ez a gondolat potenciális megoldást jelentene a modern F1 legégetőbb problémáinak egy részére. Egyszerre garantálna olcsóbb, könnyebb és egyszerűbb erőforrásokat, kisebb és könnyebb autókat valamint ikonikus motorhangot.

A fentiek ellenére eddig egyáltalán nem tűnt valószínűnek, hogy a V10-esek visszatérése több lenne egy ábrándnál. Az Auto Motor und Sport értesülései szerint azonban a sportág vezetőségében tényleg elkezdték fontolgatni a lehetőséget.
Az információk szerint rögtön két forgatókönyv is elképzelhetőnek tűnik: egy drasztikusabb és egy kicsit visszafogottabb. Előbbi szerint 2026-ban a tervek szerint bevezetnék az új hibrid erőforrásokat, de ezek az eredetileg tervezett öt év helyett csupán háromig évig maradnának használatban. Ezután 2029-ben érkeznének a teljesen új koncepció alapján készült fenntartható üzemanyag égető V10-es motorok, bármiféle hibrid rásegítés nélkül.
A drasztikusabb forgatókönyv szerint teljesen törölnék a 2026-os új hibrid motorszabályokat. Helyettük 2026-ban és 2027-ben is a jelenlegi V6-os egységeket használnák, mielőtt 2028-ban megérkeznének a V10-esek. Ezt a forgatókönyvet állítólag a csapatok egy része is támogatná.
Bár mindez nagyon izgalmasan hangzik, főleg utóbbi elképzés bevezetése rendkívül problémás lenne. Az F1 motorgyártói már rengeteg időt, energiát és pénzt fektettek a hivatalosan jövőre érkező új hibrid motorok fejlesztésébe. Amennyiben törölnék a 2026-os szabályokat, úgy mindez pocsékba menne.
További probléma, hogy 2026-tól a Honda és az Audi személyében két új motorgyártó is csatlakozik az F1-hez. Előbbi az Aston Martin, utóbbi pedig - a Sauber csapat átvétele után - saját maga számára biztosítana motorokat. Ha a 2026-os motorszabályokat eltörlik, ez a két istálló jelen állás szerint motor nélkül maradna.
Mindezek tükrében a drasztikusabb forgatókönyv valószínűtlennek tűnik, hiszen egyszerűen nem elképzelhető, hogy kilenc hónappal 2026 előtt minden érintett fél áldását adná az új hibrid motorok kukázására. Többször láttuk már viszont, hogy a Forma 1-ben minden és mindennek az ellenkezője is megtörténhet. Kíváncsian várjuk hát a további fejleményeket.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Ne lepődj meg, ha megkerget egy ilyen kicsi BMWBemutató: BMW M235 és 220d Gran Coupé
Egy BMW-nek keresztmotorral is kötelessége a sportosság, a dízel 2-esnek is megy.
- Hírek
Nyugi, a jövőben is lesz benzines Alfa Romeo Giulia és Stelvio
Máskülönben még rosszabb számokat produkálna a gyártó.
- Hírek
Ismét visszatér Clarkson*, Hammond és May a képernyőkre
A Not Very Grand Tour első epizódja árpilisban érkezik.
- Hírek
Spórolásba kezd az Audi, teljesen elektromos jövőjét is feladta
Nem úgy alakult a gazdasági helyzetük, ahogy azt gondolták.
- Hírek
F1 kibeszélő: estek-keltek az újoncok az Ausztrál Nagydíjon, Norris szerint a McLaren a favorit
Egy kifejezetten izgalmas, változatos futammal vette kezdetét a 2025-ös Forma 1-es szezon.
- Hírek
A BYD új töltője már majdnem olyan gyors, mint egy tankolás
Másodpercenként két kilométer már elég komoly eredmény.
- Hírek
Egy felmérés szerint a németek 97 százaléka nem venne Teslát
Musk politikai megnyilvánulásai miatt (is) esett a népszerűség.
- Hírek
Teljes útzár az M1-es autópályán, mentőhelikopter is érkezett a helyszínre
Egy konténert szállító kamion és egy kisteherautó ütközött össze.
- Hírek
Semmi extra, csak három Ferrari SF90 XX vár gazdáira a budapesti Ferrari szerviznél
Átlagos hétköznap.
- Hírek
Hivatalos: utód nélkül szűnik meg a Mercedes egyik közismert típusa
A döntést Markus Schäfer, a Mercedes technológiai vezetője jelentette be.
- Hírek
Hiába passzol a név, V8 nélkül nem fogy a Charger
Nagyot nyesett az elektromos változat árán a Dodge.
- Hírek
Belebukott a rajzfilmes trükkbe a Tesla
A Model Y nem egy Kengyelfutó Gyalogkakukk.
- Hírek
7500 liter felesleges üzemanyagot locsolt szét az úton egy amerikai kamionos
A férfi azért tette ezt, hogy megszabaduljon a tartálykocsijában maradt felesleges szállítmánytól.
- Közélet
Így csinál metrót a villamosokból az új KRESZ
Az változtatás után a villamosok gyorsabbak lehetnek, mint a HÉV-ek.
- Hírek
Eladó egy nagyon ritka Chevy Camaro, lehetetlenül kevés kilométerrel
A modell az egyedi külső jelek mellett kicsivel erősebb is, mint a normál változat.
- Hírek
Akár a Nissannal és a Hondával is szövetségre léphet a Foxconn
A hírek szerint a vállalat egyből két márkával is összefogna.
- Közélet
Elözönlötték az autók Magyarországot
Tíz év alatt 1,1 millióval több autó került a magyar utakra, ami 37 százalékos növekedésnek felel meg. A főváros a sor végén áll a növekedést nézve.
- Hírek
Hanyatlás a Daciánál, miben reménykednek?
A Bigster adhat nagy lendületet a Daciának az év hátralévő részében.
- Hírek
Meglepetés: a Tesla könyörög Trumpnak, hogy fejezze be, amit csinál
A Tesla is levelet küldött az Egyesült Államok külkereskedelmi hivatalának arra figyelmeztetve a kormányt, hogy a vámok padlóra küldhetik a céget.
- Közélet
A személy- és kishaszongépjárművek vitték a hátukon a lízingpiacot
Növekedést produkált 2024-ben a magyar lízingpiacon a személy- és kishaszonjárművek szegmense: az új kihelyezések összege 24 százalékkal nőtt.
- Nepperűző
5 millióért megéri új autót venni? Első autó lenne, női tulajnak
Főleg városi használatra kellene, nem kell kombinak lennie.
- Hírek
Itt a tavasz, kezdődik a hetekig tartó karbantartás az M3-as autópályán
Több helyen kell számítani forgalomkorlátozásokra.
- Hírek
Valóban brutális lesz az új Renault 5 Turbo
Külsőleg és teljesítményben egyaránt.
- Hírek
A BMW rárepül a Tesla üresen hagyott helyére a piacon és nincs ezzel egyedül
A Toyota is helyet kérhet magának.
