Emberszerű robotok melóznak a Mercedes egyik gyárában
- Humanoid robotokat alkalmaz a Mercedes a berlin-marienfeldi gyárában.
- Az Apollo nevű robotokat az amerikai Apptronik szállítja.
- Egyelőre csak egyszerű, monoton, logisztikai feladatokat látnak el.
- A munkások tanítják be a robotokat, amik ezek után maguktól fejlődnek.
- Munkájuk során képesek minőségellenőrzési feladatokat is ellátni.
- Nem a Mercedes az első gyártó, amely ilyen technikát alkalmaz.
Évtizedek óta dolgoznak együtt emberek és robotok az autógyárakban, azonban utóbbiak jellemzően speciális formájú darabok, amiket egy-egy munkafolyamathoz optimalizáltak. Valószínűleg ezért lehet első látásra ijesztő, hogy a Mercedes a berlin-marienfeldi gyárában olyan humanoid robotokat állítottak a sorra, amik hasonló feladatot látnak el, mint az emberi munkások.

A robotok az Apptronik nevű amerikai vállalattól származnak, amit 2016-ban alapítottak a Texasi Egyetem Human Centered Robotics laboratóriumában dolgozó mérnökök és kutatók. A Mercedes meglátta a lehetőséget a vállalatban és óriási pénzekkel támogatta, mire megszületett az Apollo nevű humanoid robot. Ezek állnak most szolgálatba a német gyártó egyik üzemében.
A robotokat egy fejlett mesterséges intelligencia irányítja, amit a gyári munkások tanítanak be speciális eszközökkel – például VR szemüveggel és konzolokkal. Kezdetben egyszerű, monoton, ismétlődő logisztikai feladatokat bíznak az Apollo robotokra, mint például az alkatrészek, tárolók pakolása vagy a munkásokhoz eljuttatása. A robotok ebből folyamatosan tanulnak, így egyre hatékonyabbá válik a munkavégzésük, aztán ha lemerülnek, egyedül mennek el a kijelölt töltőpontokra.
A robotok másik nagy előnye, hogy egy beépített szoftverrel képesek a munkavégzés ideje alatt ellenőrizni az alkatrészeket és az összeszerelést, így olyan hibákat is észrevehetnek a gyártás során, ami felett az átlag munkások elsiklanak. Mivel közben hozzáférnek különböző adatbázisokhoz, hiba esetén jegyzeteket állítanak elő és jelzik a problémát az illetékeseknek.
A Mercedes nem az első autógyártó, ami robotokat alkalmaz az összeszerelő üzemeiben. A BMW korábban hasonló megoldást vezetett be, illetve a Tesla is fejleszti saját humanoid robotját. Emellett pedig nemrég a kínai Dongfeng Motors állított szolgálatba több emberszerű robotot a gyáraiban.
Mesterséges intelligenciával vezérelt, emberszerű robotokat alkalmaz a kínai Dongfeng
A Dongfeng kísérletképpen humanoid robotokkal végeztet majd el olyan munkákat, mint az ellenőrzés, az összeszerelés vagy a logisztika.
Forrás: Mercedes

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Egy apró alkatrész megvámolása is leállíthatja az autógyártást
Csődcunamit hozhatnak Trump lépései.
- Hírek
Uniós vizsgálat indult a szegedi BYD-gyár miatt
Egyelőre nem tudni, mikor lesz vége. Rossz esetben a pénz visszafizetésére kötelezhetik Magyarországot.
- Hírek
Nagyobb a baj a németeknél, mint amekkorának látszik, de mégis jól jöhetnek ki belőle
Új ipari forradalomra van szükségük a németeknek.
- Hírek
500 milliárd jennel csökkenti villanyautó fejlesztési költségeit a Mazda, a rugalmasságra törekednek
A Mazda az elektrifikáció hajnalának nevezte a 2030-ig tartó időszakot.
- Hírek
Meghalt Eddie Jordan, a Formula-1 egyik meghatározó alakja
A szakember, volt csapattulajdonos 76 évet élt.
- Hírek
F1 kibeszélő: válságértekezletet tart a Red Bull, inog Lawson széke, Piastri letette a névjegyét
Az ausztrál esőkáosz után egy valamivel unalmasabb futammal folytatódott a 2025-ös F1-es világbajnokság Kínában, de így is bőven van miről beszélni.
- Hírek
Egy férfi azt hitte, hogy ellopták az autóját, pedig nem
A rendőrök segítségét kérte, akik hamar rájöttek, hogy mi a gond.
- Hírek
F1: törölhetik a 2026-os motorszabályokat, 2028-tól jöhet a V10?
Állítólag a Forma-1 vezetőségében jelenleg is mérlegelnek több olyan forgatókönyvet, amik visszahoznák a sokak által hiányolt V10-es motorokat.
- Közélet
A helyszíni bírságot aláírni nem kell félnetek jó lesz
A bírságolás egyszerre legyen gyors, olcsó és jó. Kár, hogy ezekből csak kettőt választhatnak az autósok, amikor rájuk kerül a sor.
- Hírek
Így néz ki egy gigaáramkút: egyszerre 46 autót tölthetnek
Nagy vendéglő épült az áramra éhes elektromos autóknak, buszoknak és teherautóknak
- Sport
Az F1-es Kínai Nagydíj legnagyobb kérdései
Meg marad a McLaren tempóelőnye? Összeszedik magukat az újoncok? Magára talál a Ferrari?
- Hírek
Veszélyes hibát idézett elő a Hyundai Ioniq 5 N legutóbbi visszahívása
A hiba állítólag egy visszahívés miatti javítás után jelen meg.
- Közélet
Itt az autó! Csak nevet kellene adni neki
Körmönfontnak kell lennie annak, aki jó nevet akar adni egy autótípusnak
- Hírek
A Toyota csak olyat vesz fel a GR részlegre, aki nem normális - Kenshiki Fórum GR stand
A Kenshiki Fórumon bemutattak két új GR modellt és azt is elárulták, hogy éppen mi áll fejlesztés alatt.
- Hírek
Hivatalos: utód nélkül szűnik meg a Mercedes egyik közismert típusa
A döntést Markus Schäfer, a Mercedes technológiai vezetője jelentette be.
- Hírek
Hiába passzol a név, V8 nélkül nem fogy a Charger
Nagyot nyesett az elektromos változat árán a Dodge.
- Hírek
A Cybertruck elbújhat: eladó egy örült, kockás, kabrió buggy, dübörgő V8-cal
Nem hogy ilyen, de még csak hasonló jármű sincs másik.
- Hírek
Rengeteg amerikai Tesla tulajdonos személyes adatait szivárogtatta ki egy weboldal
Bár az oldal egyfajta közösségépítő platformnak álcázza magát, valószínűleg az Elon Musk és a Tesla elleni fellépés egyik újabb eszközének szánják.
- Hírek
Több milliárd forintnyi bírságot kerülnek ki az autósok New Yorkban olvashatatlan rendszámokkal
Van akinek csak szimplán koszos az autója, de a legtöbben szándékosan trükköznek a rendszámtáblákkal.
- Hírek
Annyit estek a Tesla részvényei, hogy már a SpaceX Elon Musk legértékesebb tulajdona
Kedden egyetlen nap alatt 5,4 százalékot esett a részvények árfolyama.
- Hírek
Nagyot drágulhat a Teslák biztosítása, ha az emberek nem hagyják abba a rongálást Amerikában
Több társaság megtagadhatja a biztosítást, akkor a maradék pedig emelni fog.
- Hírek
Bezuhantak a Bentley eladásai, a COVID óta nem volt ilyen rossz a helyzet
Mindez annak tükrében különösen vészjósló, hogy Frank-Steffen Walliser CEO szerint az egy autóra jutó bevételük sosem volt még ilyen magas.
- Hírek
Eladó az amerikai AMG alapítójának egykori autója
A különleges modell alapjait egy amúgy sem szerény 500 SEL adta.
- Tesztek
Ha eddig szeretted ezt a Mazdát, ezután még jobban fogodMenetpróba: Mazda CX-60 – 2025.
Láthatóan alig, a lemezek alatt viszont rengeteg apróságban változott a CX-60, és ettől csak még jobban kéne.
