Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
- Idén ünnepli 125. szülinapját a Magyar Autóklub (MAK).
- A szervezet nevet vált, de egyelőre titok, hogy mire.
- Emellett bővíti a szolgáltatási palettát, például a villanyrollereket is javítanak majd. Az autóklubos szakemberek felkészülnek a villanyautózásra is, a segélyszolgálat munkatársainak a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell.

Idén lesz 125 éves a Magyar Autóklub, a jubileumot névváltoztatással és a szolgáltatások bővítésével ünnepli a szervezet. Egyebek mellett erről beszélt a Közlekedésbiztonság szakportálnak Hatala József, a Magyar Autóklub elnöke.
Az Autóklub nagyszabású rendezvénysorozatokkal, kampányokkal, figyelemfelhívó eseményekkel és rendezvényekkel készül a novemberi születésnapra, amelynek a fénypontja egy nemzetközi gála lesz, amit a tervek szerint ugyanott rendeznek majd meg, ahonnan a szervezet 125 éve útjára indult: az Erzsébet körúti Corinthia Grand Hotel Royalban. Ez lesz a tervek szerint a Magyar Autóklub utolsó születésnapja ezen a néven. A szervezet a kor követelményeihez, igényeihez, de legfőképpen a közlekedők többségének elvárásához igazodva átalakul és egyidejűleg nevet is változtat. Az új név egyelőre titok, a változás mibenléte azonban nem – mondta az elnök.
Közölte, hogy miközben jogszabályi kötelezettségekből adódóan folyamatosan fejleszteniük kellett a vizsgaállomásokat, az azokat kiszolgáló informatikai rendszert, 17 évig változatlan volt a műszaki vizsga díja, amiből a fejlesztéseket finanszírozhatták volna. Példaként említette, hogy csak arra több mint 120 millió forintot költenek, hogy minden vizsgaállomáson legyen mozgássérültek számára használható mosdó. A forrásokat a balesetmegelőzési kampányoktól és az érdekvédelemtől csoportosították át, másképp fogalmazva: azon spórolták meg a más területeken felmerülő többletköltségeiket. Hatala József szerint azonban a Magyar Autóklub még ilyen feltételek mellett is mindent megtett a tagsága és általában az autós társadalom érdekeinek a képviseletéért. Még úgy is sikeresen helytálltak minden fronton, hogy közben „újabb házi feladatokat is kaptak”, mint például a külföldről behozott gépjárművek honosítási eljárásának lebonyolítását.
Azt ugyanakkor az elnök is elismerte, hogy a Magyar Autóklub érdekvédelmi, érdekképviseleti munkája nem mindig jelenik meg szakmai súlyának, megalapozottságának megfelelően, gyakran elnyomja a médiazaj. Szerinte azonban ebből senki ne következtessen arra, hogy nem teszik kellő elszántsággal a dolgukat.
A szervezet döntött arról, hogy bővíti a szolgáltatások körét és komplexebbé teszi szakmai érdekképviseleti munkáját. Az elnök szerint egyszerűen csak arról van szó, hogy lépést kell tartani a korral. Terveik szerint a kerékpárosok után a mikromobilitási eszközök használói felé is nyitnak majd. Nagy siker volt, amikor megnyitották a MAK kerékpáros szervizoszlopait, ahol a bajba jutott kerékpárosok a kisebb javításokat maguk is elvégezhették. Az is, hogy a Sárga angyalok szükség esetén immár a bringásoknak is segítséget tudnak nyújtani. „Alapos eszköz- és anyagigény-felmérés szükséges még ahhoz, hogy eldönthessük, mikor milyen problémák esetén vállalhatjuk fel a mikromobilitási eszközök „mentését”. Ha lemerül az akkumulátoruk, akkor nyilván mi sem tehetünk mást, mint az autósok esetén: töltünk vagy cserélünk” – tette hozzá. Közölte azt is, hogy már folynak a változások előkészületei. Sok autó csomagtartójában ma már ott található az e-roller, amivel a biztonságos parkoló és az úti céljuk közti utolsó egy-két kilométert teszik meg a közlekedők. Nemcsak logikus, ma már elvárás is a klubbal szemben, hogy az ilyen igényekre is legyen tekintettel.
„Ténykérdés, hogy a közlekedés alaposan megváltozott az elmúlt években és tartok tőle, hogy ez még csak a kezdet. További jelentős változások előtt állunk, elég csak a mikromobilitási eszközök szélsebes elterjedésére vagy az elektromos autók növekvő számára gondolni” - mondta.
Az Autóklubnak fel kell készülnie a mind magasabb fokú önvezető rendszerekkel működő járművek mentésére, javítására, az elektromos autók kezelésére. Ennek megfelelően folyamatosan fejlesztik eszközeiket és továbbképzik a munkatársaikat. Mint Hatala József fogalmazott, aki a Magyar Autóklubnál, különösképpen, aki a segélyszolgálatnál, azaz a „Sárga angyaloknál” dolgozik, annak a Trabanttól a Tesláig minden járműtípushoz érteni kell.

Az oldalról ajánljuk
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Űridővel döntött rekordot az Aston Martin Valkyrie a Top Gear pályáján
Az 1156 lóerős szörnyeteg 1 perc 9,6 másodperces időt futott.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Tesztek
10 millióért cuki fapadTeszt: Hyundai Inster Launch Edition (42 kWh)
A legolcsóbb villanyautók közé érkezett az Inster, egyelőre nincs sok ellenfele.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.
- Hírek
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.
- Hírek
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.
- Hírek
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.
- Hírek
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.
- Hírek
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.
- Hírek
Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint
A 700 ezer otthoni töltőhelyet nem számolva.
- Hírek
Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!
A harmadik generáció jelentősen más lesz, mint eddig.
- Hírek
Kerekszemű furcsaság az új Nissan Micra
Az új Micra a Renault 5 alapjaira épül, de ez nem biztos, hogy baj.
